  • Data: 2003-01-19 13:48:31
    Temat: Re: ŚCIĄGANIE PIRATÓW - PROBLEM NIE TYLKO PRAWNY
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "H" <h...@p...fm> naskrobał/a w
    news:b0e8fn$mj1$1@SunSITE.icm.edu.pl:

    > Zastanawiam się co to za prawo, które przewiduje 5 lat pozbawienia
    > wolności za ściągnięcie sobie z sieci jakiegoś filmu lub mp3 ?

    Na miłość boską, naucz się czytać ze zrozumieniem!

    Grozi od 3 miesięcy do pięciu lat, a za mniejszej wagi grzywna,
    ograniczenie wolności lub pozbawienie wolności do roku!

    To ile się dostanie zależy od konretnej sprawy i konretnego sędziego.

    > Mimo wszystkich uwag zdaję sobie sprawę, że to jest przestępstwo i
    > jest to kradzież czyjegoś dorobku, czyjejś myśli lecz uważam iż nie
    > powinno to być zagrożone tak wysoką karą - aż 5 lat, szczególnie iż
    > nie wiąże się z korzyściami majątkowymi (mówię o paserstwie programu
    > komputerowego)

    Nie masz programu - masz program -> korzyść majątkowa.

    > i tak wysoka sankcja została być może "kupiona" ala
    > Rywingate przez odopwiedni lobbing. Po drugie mam obiekcje natury
    > etycznej i praktycznej - w państwie gdzie na prawie każdym bazarze
    > można bez trudu kupić cudzą własność intelektualną (filmy, muzykę,
    > gry i programy), alkohol lub papierosy bez akcyzy, w państwie bardzo
    > biednym jak można karać kogoś za to że wziął / ściągnął pare gier ?

    Biedactwo. Może głodny był?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz, budujesz, a potem...
    modlisz sie!