eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRzecznik praw konsumenta a zakup na firmę › Re: Rzecznik praw konsumenta a zakup na firmę
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rzecznik praw konsumenta a zakup na firmę
    Date: Fri, 11 May 2012 20:07:46 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <jojkhs$p5$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4fabd258$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <jojcv1$dd7$1@inews.gazeta.pl> <joje1a$g3c$1@inews.gazeta.pl>
    <jojjv8$seb$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-80-236.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1336759676 805 77.254.80.236 (11 May 2012 18:07:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 May 2012 18:07:56 +0000 (UTC)
    X-User: spp-to-ja
    In-Reply-To: <jojjv8$seb$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:703538
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-05-11 19:58, Rafal Lukawski pisze:

    >>> W praktyce w przypadku niezgodności towaru z
    >>> umową sprzedający powinien pokryć całość dodatkowych kosztów z tego
    >>> powodu, że to z jego winy zaistniał problem.
    >>
    >> Tak?
    >> Zakładając że także w przypadku firm obowiązuje to pojęcie to jednak
    >> mamy dwie równorzędne strony umowy i stwierdzenie iż w "praktyce
    >> sprzedający jest winien" wydaje się być mocno dyskusyjne... :(
    >
    > Sprzedający nie spełnił swojego zobowiazania, do tego naciągnął
    > kupującego na dodatkowe koszty, o co więc chodzi?

    Że znamy tylko wersję jednej strony. A nuż dostał to co zamówił a nie to
    co chciał zamówić? Myślał, że 'matryca do notebooka, będzie zgodna z
    oryginałem, który posiadam' lecz w rzeczywistości okazało się, że w tym
    samym notebooku mogą być dwie różne matryce, obie oryginalne ale
    niekompatybilne?
    Za mało szczegółów. :(
    Dlatego w takim przypadku prawo broni konsumenta (rozumianego jako osobę
    fizyczną) ale od przedsiębiorców wymaga więcej.

    --
    spp

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1