eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :) › Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
  • Data: 2010-03-30 00:22:04
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" hoqulb$p7p$...@i...gazeta.pl

    Art. 8.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
    w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego
    z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Można było podobnie potraktować żądanie wymiany.

    W wypadku tej nagrywarki -- wysuwa ona uporczywie tackę na płytę.
    Każda próba zamknięcia tacki kończy się ponownym wysunięciem.
    Nagranych na dysk filmów (czy czegokolwiek) nie można zabrać
    z nagrywarki inaczej niż poprzez płytę, której nagrać nie można
    z powodu uporczywego wysuwania tacki. Co więcej -- włączenie
    nagrywarki może skończyć się złamaniem znienacka wysuwającej
    się tacki.

    Ale to tylko jedno z licznych uszkodzeń -- najwidoczniejsze.
    Są jeszcze trudności w dogadywaniu się pilota z nagrywarką.
    Niektóre przyciski dogadują się, a inne nie. Nagrywarka
    zawiesza się znienacka lub nie potrafi odczytać płyty...

    Gdy ją kupowałem, zastanawiałem się nad tym, czy warto zaryzykować.
    Uznałem, że chroni mnie ustawa -- jeśli przez dwa lata nagrywarka nie
    popsuje się, ale popsuje się tuż po upływie tych dwóch miesięcy, to
    uznam, że jest OK, bo nagrywarka podoba się mi, a jeśli zepsuje się
    w trakcie tych dwóch miesięcy, to po prostu zażądam wymiany...

    Kupiona przed zwyżkowaniem dolara (na trzy i pół miesiąca przed
    spadaniem wartości złotówki) i w cenie pomniejszonej o wartość VAT,
    więc uznałem, że w razie trudności sklep nie będzie sprzeciwiał
    się rozwiązaniu umowy.

    Gdyby chodziło o drobiazg, nie żądałbym ani naprawy, ani wymiany.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'