eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2010-03-29 16:42:15
    Temat: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>


    Jakiś czas temu (ze trzy lata temu) Rzecznik Konsumentów
    w Białymstoku zapytał mnie o to, czy umiem czytać, gdyż
    wyraźnie napisane jest w wiadomej ustawie, że do mnie
    (do konsumenta) należy wybór -- naprawa czy wymiana
    wadliwej rzeczy. Ten moment pamiętam bardzo dokładnie. :)



    Dziś ten sam człowiek powiedział mi, że sklep ma prawo
    odrzucenia mego żądania wymiany i zastąpić je naprawą,
    gdyż takie są dyrektywy unijne.



    Przed laty dokładnie tłumaczył mi, że to ja (jako konsument) decyduję
    o sposobie naprawy. :) Pokazywał, tłumaczył wartość słów 'albo' itp...

    Art. 8.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

    Tłumaczyłem się tym, że czytać wprawdzie potrafię, ale nie wiem, jak
    interpretują prawnicy ten zapis. Dostałem jednoznaczną odpowiedź, że
    tu nie ma niczego do interpretowania -- nie można tego zinterpretować
    na dwa sposoby. W powietrzu zawisło, że tylko analfabeta może uznać,
    że ustawa pozostawia sprzedawcy wybór co do metody naprawy -- wymiana
    albo naprawa. :)

    -=-

    Przy okazji zapytałem go o inną sprawę. Dostałem informację: ,,tutaj sklep
    racji nie ma'' oraz radę: ,,proszę to zostawić'' i informację: ,,nie wiem,
    jak wygląda sprawa z przedawnieniami -- czy biegnie ono od momentu
    zgłoszenia, czy od momentu odpowiedzi sklepu na moje żądnie''.


    Druga sprawa (gdzie mam rację, ale nie warto się upominać o swoje)
    dotyczy grzałki do pralki -- grzałka kosztuje wprawdzie 27 złotych
    z groszami, ale wyciągniecie pralki i jej wsunięcie to dla mnie
    problem dużo poważniejszy. :)

    Pierwszą jest ,,stacjonarna'' nagrywarka LG kupiona w MediaMarkt za 654 złote z
    groszami.

    -=-

    Gdyby mnie Rzecznik ów nie przekonywał przed laty do ustawy, nie kupiłbym
    tej nagrywarki LG, lecz wybrałbym nagrywarkę Philipsa. Ustawę i Rzecznika
    można spokojnie uznać za bezwartościowe dodatki obciążające podatników. :)
    Wartość tych dobrodziejstw jest ujemna -- jedynie daje zachętę do odważnego
    kupowania. Gdy już się kupi bubla -- jedynie ważenie interesów ma zastosowanie. :)


    Dodał jeszcze na pocieszenie, że sąd uznać może mnie za pieniacza, jeśli zażądam
    wymiany. (czyli i jego -- bo przed laty namawiał mnie do sądzenia się o rzecz dwa
    razy tańszą; nawet napisał pozew do sądu w moim imieniu; poprzednim razem też
    problem dotyczył nagrywarki, ale komputerowej)

    Aby było jasne -- sklep nie kwestionuje wystąpienia wady (wada praktycznie
    uniemożliwia
    mi korzystanie z nagrywarki) lecz proponuje naprawę zamiast wymiany na nową i
    motywuje
    to tym, iż usterka nastąpiła po upływie 6 miesięcy od momentu zakupu...


    -=-

    Gdy kiedyś polski język zaniknie -- zapamiętajcie moje wnuki, kogo białostocki
    Rzecznik Konsumenta nazywa analfabetą. :) Dodam jeszcze, że dziewczyna przyjmująca
    ode mnie reklamację w MediaMarkt napisała, iż 'rządam'... Na moją prośbę o
    poprawienie
    na 'żądam' odparła, iż to naprawdę bez znaczenia, jak ona napisze, ale gdy nalegałem,
    poprawiła, co widać na ostemplowanej przez nią kartce, gdyż nie wydrukowała nowej
    kartki a jedynie poprawiła ręcznie to, co wydrukowała z błędem...


    -=-

    Wnioskuję po odmianach, :) jakie zaszły w Inspekcji Handlowej
    i u Rzecznika Konsumenta, że Polska nie wchodzi już do UE,
    ale z niej wychodzi. :)

    Skasowałem za jednym posunięciem i MediaMarkt, i Rzecznika, i LG -- producenta
    nagrywarki. :)

    -=-

    Razem z nagrywarką zakupiłem wtedy obiektyw, lampę błyskową i kilka drobiazgów...
    Reszta zakupów sprawuje się dobrze. :)

    -=-

    Kupowanie ,,na paragon'' uważam za stratę pieniędzy -- ustawa niestety to bubel. :)

    -=-

    Wszelkie sugestie są przeze mnie mile widoczne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 2. Data: 2010-03-29 17:23:50
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>
    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hoqla4$jgl$...@i...gazeta.pl...
    > Skasowałem za jednym posunięciem i MediaMarkt, i Rzecznika, i LG -- producenta
    > nagrywarki. :)

    Sam sobie jesteś winny, że kupowałeś w mediamarkt. Za cwaniakowanie zachowanie w
    sklepie pracownik mało co nie dostał w pysk.

    --
    Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity


  • 3. Data: 2010-03-29 18:39:47
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    >
    > Jakiś czas temu (ze trzy lata temu) Rzecznik Konsumentów

    przeciez oni pojecia nie maja o niczym.
    ot taki stolek przed emerytura.


  • 4. Data: 2010-03-29 19:20:59
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>


    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
    <p...@c...fontem.lucida.console20> napisał w wiadomości
    news:hoqla4$jgl$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Jakiś czas temu (ze trzy lata temu) Rzecznik Konsumentów
    > w Białymstoku zapytał mnie o to, czy umiem czytać, gdyż
    > wyraźnie napisane jest w wiadomej ustawie, że do mnie
    > (do konsumenta) należy wybór -- naprawa czy wymiana
    > wadliwej rzeczy. Ten moment pamiętam bardzo dokładnie. :)
    >
    > Dziś ten sam człowiek powiedział mi, że sklep ma prawo
    > odrzucenia mego żądania wymiany i zastąpić je naprawą,
    > gdyż takie są dyrektywy unijne.

    Bo zmieniła się stosowana wykładnia. Przepis - jak to u nas bywa - był po
    prostu niejasny. Weź pod uwagę taki samochód. Po dwóch miesiącach pada w
    nim pierdoła, a Ty domagasz się nowego samochodu. Stąd obecnie jest tak, że
    Ty domagać się oczywiście możesz wymiany na nowy, ale to do zobowiazanego
    należy wybór sposobu zaspokojenia Twojego roszczenia - podstawę prawną
    znajdziesz w kodeksie cywilnym w dziale dotyczącym wykonywania zobowiązań.


  • 5. Data: 2010-03-30 00:22:04
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Robert Tomasik" hoqulb$p7p$...@i...gazeta.pl

    Art. 8.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
    w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego
    z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Można było podobnie potraktować żądanie wymiany.

    W wypadku tej nagrywarki -- wysuwa ona uporczywie tackę na płytę.
    Każda próba zamknięcia tacki kończy się ponownym wysunięciem.
    Nagranych na dysk filmów (czy czegokolwiek) nie można zabrać
    z nagrywarki inaczej niż poprzez płytę, której nagrać nie można
    z powodu uporczywego wysuwania tacki. Co więcej -- włączenie
    nagrywarki może skończyć się złamaniem znienacka wysuwającej
    się tacki.

    Ale to tylko jedno z licznych uszkodzeń -- najwidoczniejsze.
    Są jeszcze trudności w dogadywaniu się pilota z nagrywarką.
    Niektóre przyciski dogadują się, a inne nie. Nagrywarka
    zawiesza się znienacka lub nie potrafi odczytać płyty...


    Gdy ją kupowałem, zastanawiałem się nad tym, czy warto zaryzykować.
    Uznałem, że chroni mnie ustawa -- jeśli przez dwa lata nagrywarka nie
    popsuje się, ale popsuje się tuż po upływie tych dwóch miesięcy, to
    uznam, że jest OK, bo nagrywarka podoba się mi, a jeśli zepsuje się
    w trakcie tych dwóch miesięcy, to po prostu zażądam wymiany...


    Kupiona przed zwyżkowaniem dolara (na trzy i pół miesiąca przed
    spadaniem wartości złotówki) i w cenie pomniejszonej o wartość VAT,
    więc uznałem, że w razie trudności sklep nie będzie sprzeciwiał
    się rozwiązaniu umowy.


    Gdyby chodziło o drobiazg, nie żądałbym ani naprawy, ani wymiany.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 6. Data: 2010-03-30 00:23:29
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-03-29, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console20> wrote:
    > (do konsumenta) należy wybór -- naprawa czy wymiana
    [..]
    > Dziś ten sam człowiek powiedział mi, że sklep ma prawo
    > odrzucenia mego żądania wymiany i zastąpić je naprawą,
    > gdyż takie są dyrektywy unijne.

    Z dyrektywami unijnymi niekoniecznie musi to mieć coś wspólnego ale sama
    sprawa jest dość prosta:
    1. Ty masz powiedzieć czego chcesz.
    2. Sprzedawca w pewnych okolicznościach nie musi się z tym zgodzić.

    Czyli wybór należy do Ciebie, ale sprzedawca może ten wybór zablokować.
    Taka możliwość, to np. gdy koszty wymiany są dużo wyższe od kosztów
    naprawy.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2010-03-30 00:24:02
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "qwerty" hoqnn2$i1s$...@n...task.gda.pl

    > Sam sobie jesteś winny, że kupowałeś w mediamarkt. Za cwaniakowanie zachowanie w
    sklepie pracownik mało co nie dostał w pysk.

    Wtedy nie wiedziałem o tym, że MM to takie dziadostwo.
    Inna sprawa, że poza tym jednym zakupem (obiektyw, lampa
    błyskowa, nagrywarka i kilka drobiazgów) niczego więcej tam
    już nie kupiłem, choć odwiedzałem galerię dziesiątki razy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 8. Data: 2010-03-30 00:24:45
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "witek" hoqs5n$sm$...@i...gazeta.pl

    > przeciez oni pojecia nie maja o niczym.
    > ot taki stolek przed emerytura.

    To niech przyzna się do tego, że niewiele wie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 9. Data: 2010-03-30 01:19:51
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Marcin Debowski" 1...@z...router

    > Z dyrektywami unijnymi niekoniecznie musi to mieć coś wspólnego
    > ale sama sprawa jest dość prosta:

    > 1. Ty masz powiedzieć czego chcesz.
    > 2. Sprzedawca w pewnych okolicznościach nie musi się z tym zgodzić.

    > Czyli wybór należy do Ciebie, ale sprzedawca może ten wybór zablokować.
    > Taka możliwość, to np. gdy koszty wymiany są dużo wyższe od kosztów
    > naprawy.

    A znasz taką sytuację, gdzie naprawa jest droższa od wymiany?

    Ile czasu ustawodawca daje sprzedawcy na naprawę?
    Czy sprzedawca może naprawiać dwa lata albo dłużej?
    Czy na naprawę sprzedawca powinien dać jakąś gwarancję?
    Ile może być tych napraw?


    Ta ustawa ma sens tylko wtedy, gdy daje konsumentowi prawo
    żądania wymiany wadliwego towaru na nowy i sprawny
    z kolejnym okresem dwuletniej ochrony ustawowej.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 10. Data: 2010-03-30 01:20:27
    Temat: Re: Rzecznik Konsumenta i wiadoma ustawa antybublowa --> do śmietnika :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Eneuel Leszek Ciszewski" horgc0$luq$...@i...gazeta.pl

    > Ale to tylko jedno z licznych uszkodzeń -- najwidoczniejsze.
    > Są jeszcze trudności w dogadywaniu się pilota z nagrywarką.
    > Niektóre przyciski dogadują się, a inne nie. Nagrywarka
    > zawiesza się znienacka lub nie potrafi odczytać płyty...

    Aby było jasne -- klawiatura pilota pracuje poprawnie -- pilot
    wysyła światełko, co widać za pomocą komórki, ale nagrywarka
    tego nie rozumie. Niektóre klawisze są rozumiane, inne nie są.

    Wcześniej były z nagrywarką problemy, ale znikały po wyłączeniu na kilka dni.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1