eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ruscy strzelali do roweru ja Blackweater do samochodów
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ruscy strzelali do roweru ja Blackweater do samochodów
    Date: Sun, 22 May 2022 15:50:17 +0200 (CEST)
    <8...@4...com>
    <628967a6$0$490$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <628a21f7$0$481$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <628a3962$0$470$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Tak, czy siak dwa razy nie można być sądzonym za to samo przestępstwo.

    W teorii nie, w praktyce (także USA) jak najbardziej.
    Patrz procesy stanowe i federalne policjantów co pobili R. Kinga.
    W prawnej teorii to był procesy o co innego. Dla normalnych ludzi
    (nie prawników) to były dwa procesy praktycznie o to samo
    aż do osiągnięcia skazującego skutku.
    Prawnicy to nie specjaliści od dzielenia włosa na czworo?

    No chyba że ty mówisz praktycznie tylko o podstawie do odmowy
    ekstradycji z RP3 ale to wypada doprecyzowywać wprost.

    > I dochodzimy wszyscy różnymi drogami do jednego wniosku - że nie da
    > się oceniać żołnierzy wojujących stron wg prawa karnego obowiązującego
    > w czasie pokoju. Bo spokojnie dałoby się im wszystkim (Rosjanom i
    > Ukraińcom) postawi zarzut udziału w bójce, w trakcie której używa się
    > niebezpiecznego narzędzia. I jeszcze dosypać udział w zorganizowanej
    > grupie uzbrojonej.

    Kiedyś w końcu jakiś żołnierzy/specjałów (USA?) gdzieś złapią na misji
    bez formalnego wypowiedzenia wojny i osądzą/skarzą po podobnej linii.
    Wiec uważa o co prosisz bo możesz (kiedyś) to dostać :-)

    --
    A. Filip