eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ruscy strzelali do roweru ja Blackweater do samochodów
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ruscy strzelali do roweru ja Blackweater do samochodów
    Date: Sun, 22 May 2022 14:56:12 +0200 (CEST)
    <8...@4...com>
    <628967a6$0$490$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <628a21f7$0$481$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > sami domyślili się, czym może się skończyć zbliżanie do wrogiej
    > kolumny. Ten jeden nie. Odmienność jego zachowania do pozostałej
    > populacji mogła być wystarczającym powodem, by uznać go za zagrożenie.

    > Z tym, że to działa tak, że za swoich żołnierzy odpowiada strona
    > wojująca, której są żołnierzami, zaś strona wojująca może sobie we
    > własnym zakresie ścigać swoich żołnierzy. Jak nasi żołnierze
    > ostrzelali wioskę w Afganistanie (mniejsza o merytorykę, bo mam własne
    > zdanie), to przecież nei sądzono ich w Afganistanie przed tamtejszym

    AFAIR to szło w oparciu o umowy z USA-Afganistanem. IMHO Bez tego to
    byłoby niemaskowane prawo silniejszego. Czyli AFAIR tam nie działały
    jurysdykcje domyślne (choćby w teorii rzadko popartej praktyką).

    Może nie zauważyłeś ale rząd w Afganistanie się "zmienił bardzo". Może
    nowemu będzie kiedyś pasować odgrzać te kotlety. Jak polecą po linii że
    umowy z USA-Afganistanem nie mogły *skutecznie* wykluczać jurysdykcji
    sądów Afgańskich *i międzynarodowych* to mogą w starannie wybranym
    momencie uzyskać sporawe poparcie >=światowej/europejskiej opinii
    publicznej. Na ekstradycje do Taliban-Afganistanu to mają szansę jak
    na szóstkę w totka (tak niewiarygodnie bardzo musiałaby się zmienić
    sytuacja), sądom międzynarodowym "poszerzenie ich jurysdykcji" może+
    pasować.

    Zresztą na Ukrainie już ruszyły (pokazowe) procesy ruskich żołnierzy
    *w ukraińskiej niewoli*. Czyli to najbardziej zależy od "a jak
    wyegzekwujesz (ewentualny) wyrok bez robienia jeszcze bardziej szopki
    z sądu". Procesy usańskich lotników w Cesarskiej Japonii też są niezłym
    praktycznym przykładem z małym względem na to jak je potem ocenili
    hamerykanie zwycięzcy.

    P.S.
    1. Czy na Ukrainie obowiązuje kara śmierci *w trakcie wojny*?
    2. Czy Ukraina jest *super legalistycznie* w trakcie wojny?
    Dzięki D. Tuskowi (EPL/PO) w RP3 nie ma kary śmierci nawet w trakcie
    wojny.

    --
    A. Filip