eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-29 08:19:18
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Ubysz pisze:

    > A to ciekawa interpretacja. Ale w art 25 nie ma nic na temat pasa którym
    > porusza sie samochód jadacy z kierunku przeciwnego. Maykel ma obowiązek
    > ustapić _każdemu_ samochodowi jadacemu z przeciwka.

    W art 25 jest wyraźnie napisane, że ma ustąpić pierwszeństwa pojazdom
    z naprzeciwka które jadą na wprost, lub skręcają w prawo.

    Nie znalazłem podstawy do tego, by sądzić, że samochód
    ustawiający się na pasie do skrętu w lewo ma obowiązek,
    albo choćby prawo do jazdy na wprost.

    Nie jest więc prawdą, że MAYkel ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa
    kierującym _każdym_ samochodem jadącym z naprzeciwka.

    --
    Pozdrawia Marek