eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-29 08:30:20
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: "Steel" <d...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A to ciekawa interpretacja. Ale w art 25 nie ma nic na temat pasa
    > którym porusza sie samochód jadacy z kierunku przeciwnego. Maykel ma
    > obowiązek ustapić _każdemu_ samochodowi jadacemu z przeciwka.

    LOL
    A gdzie to jest napisane? mozesz mi to wskazac ze ustepuje sie kazdemu
    samochodowi z przeciwka? bo co jesli beda oba samochody skrecac w lewo? beda
    stac w nieskonczonosc na skrzyzowaniu?
    Co ciekawe w naszym przypadku jazda na wprost z tego pasa oznacza jazde pod
    prad!

    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma
    pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której
    strony nadjeżdża.
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków
    ruchu poza skrzyżowaniem.
    4. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma
    miejsca do kontynuowania jazdy;
    2) rozdzielania kolumny pieszych.

    zapominasz takze o znakach?
    Na tej podstawie w moim miescie na kilku drogach musieliby zmienic
    organizacje ruchu... bo ci z prawej powinni miec pierwszenstwo a ci co
    zmieniaja kierunek w lewo sa na glownej...

    pozdrawiam
    --
    Steel