eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-28 12:31:11
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    MAYkel wrote:

    [...]
    > Fakty są takie, że wymusiłem
    > pierwszeństwo przed pojazdem który zignorował nakaz skrętu w lewo i nie
    > wiem jak mam cała sprawę dalej poprowadzić dlatego proszę o wskazanie
    > podstawy prawnej wykroczenia drugiego kierowcy.

    Nie wiem po co ci wykroczenie drugiego kierowcy, skoro sprawcą kolizji
    jesteś ty. Tobie nic to nie pomoże, ewentualnie da ubezpieczalniom pożywkę
    do wykręcenia się od oszkodowania :).

    Przykład z grupy, sprzed jakiegoś roku/dwóch: jest droga, podwójna ciągła aż
    do skrzyżowania. Ktoś skręca w lewo i wbija się w niego ktoś wyprzedzający
    cała kolumnę aut "po angielsku", pod prąd.

    Ten wyprzedzający ewidentnie popełnił wykroczenie, ale sprawcą kolizji był
    jednak skręcający w lewo, jako że skręcił prosto pod jadący sąsiednim pasem
    samochód.

    p. m.