  • Data: 2005-10-19 12:41:43
    Temat: Re: Rozwód czy podział...
    Od: "zona" <z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "leszek " <4...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:dj34ir$dom$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Mam problem.Z wielu powodów muszę przeprowadzić podział majątku z żoną.Czy
    > istnieje taka możliwość w sądzie, czy tylko u notariusza? Porozumieliśmy
    się
    > kto i co ma zatrzymać.Czy w takiej sytuacji rozwód jest konieczny?
    > dziękuję

    Podział majątku, czyli tzw. rozdzielność majątkową zawiera się u notariusza.
    Nie trzeba rozwodu, nie trzeba sądu. Od tego momentu każdy z małżonków
    stanowi odrębny podmiot i wszystko co zarobi należy do niego, a egzekucja
    ewentualnych długów również przebiega tylko z jego majątku osobistego. W
    momencie braku wspólnoty majątkowej nie ma możliwości rozliczania się w PIT
    razem z małżonkiem. Zniesienie rozdzielności majątkowej wymaga potem tej
    samej formy.
    pozdrawiam