    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 11 Jun 2014 17:09:39 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rozwiazanie umowy o prace - kpina jakas!

    On Wed, 11 Jun 2014, m wrote:

    > Właśnie dlatego lepiej jest jeżeli całe balance & control odbywa się na dole,
    > obijając się o sąd (o który powinno dbać państwo).

    Problem w tym, że w przypadku uprzywilejowania pracowników
    nie ma "balance". Raz (dawno) widziałem szefa, który nieopatrznie
    zatrudnił inwalidę.
    Akurat nie bardzo się sprawdzał na tym stanowisku, ale... inwalida.
    Po jakichś dwu latach udało mu się go upchnąć w innym dziale,
    z komentarzem po wszystkim: "nigdy więcej". I tak było.

    > Po śmieciach widać co się dzieje jeżeli działalność "z dołów" przejdzie na
    > górę.

    Ale ja nie wymagam, aby "działalność" była "u góry".
    Stwierdzam prosty fakt, że jeśli ta "działalność" powoduje szkody,
    to trzeba znaleźć osła który za to zapłaci.
    Pierwsze jest "źródło szkód" - ma kłopot ze znalezieniem pracy.
    CHYBA, że płaci ten kto DAJE PRZYWILEJE.

    pzdr, Gotfryd