  • Data: 2007-07-17 11:15:17
    Temat: Re: Rozwišzanie umowy o prac
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f7i75f$7at$1@inews.gazeta.pl andrew <c...@g...pl>
    pisze:

    > Hmm, wydrukowane w 2 kopiach, obie podpisane tylko przez pracownika, z
    > datą. Jedną kopię ma pracownik, drugą dostał pracodawca, ale twierdzi
    > (chyba), że wyrzucił.
    Składając dokument należy zabezpieczyć sobie dowód jego złożenia (np.
    poświadczenie na kopii, polecony za potwierdzeniem odbioru).

    > No właśnie, jeżeli pracodawca bezprawnie nieakceptuje wypowiedzenia
    To jest niemożliwe. Jak napisałem wyżej - pracownik musi móc udowodnić, że
    przekazał oświadczenie woli (tu: wypowiedzenie) w sposób taki, że adresat
    mógł sie z nim zapoznać.

    > a pracownik przestanie przychodzić do pracy (po okresie wypowiedzenia, jak
    > należy), to czy pracodawca może coś mu zrobić?
    Tak, np. zwolnić dyscyplinarnie (art. 52 §1 pkt 1 KP).

    > W sensie np nie wystawienie zaświadczenia o pracy
    Świadectwo pracy wystawić i wydać musi, bez względu na sposób rozwiązania
    stosunku pracy.

    --
    Jotte