  • Data: 2007-07-17 11:12:35
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prac
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "andrew" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:f7i75f$7at$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >
    > Tak

    > tak

    > Hmm, wydrukowane w 2 kopiach, obie podpisane tylko przez pracownika, z
    > datą. Jedną kopię ma pracownik, drugą dostał pracodawca, ale twierdzi
    > (chyba), że wyrzucił.
    > No właśnie, jeżeli pracodawca bezprawnie nieakceptuje wypowiedzenia a
    > pracownik przestanie przychodzić do pracy (po okresie wypowiedzenia, jak
    > należy), to czy pracodawca może coś mu zrobić? W sensie np nie wystawienie
    > zaświadczenia o pracy, albo coś takiego?

> [...]

    już pisałem wcześniej, że pracodawca nie ma prawa nie zaakceptować
    wypowiedzenia, jeżeli złożyłeś je na piśmie i doręczyłeś mu, np. w
    sekretariacie, czyli w jego siedzibie; jeżeli nie akceptuje to jego
    problem - z tym się musi udac do sądu, jeżeli jeszcze nie przegapił terminu;
    natomiast jego aluzje, wątpliwości, to czy dostał w dwóch czy więcej
    kopiach - to nie ma znaczenia; na 100% - opieram się wyłącznie na kp,
    orzecznictwie, doktrynie i swojej długoletniej wiedzy prawniczej;
    powtarzam - wypowiedzenie jest jednostronną czynnościa prawną i do jego
    skuteczności nie ma znaczenia zgoda czy brak zgody pracodawcy

    pzdr
    krzysiek