  • Data: 2006-11-22 16:47:39
    Temat: Re: Rondo i zasady na nim panujace
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In the darkest hour on Wed, 22 Nov 2006 15:25:32 +0100,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> screamed:
> [...]
    > B. rondo w którym pasy są poprowadzone "w ślimaka" - tak, że pasy
    > "wyrzucają" skrajny pojazd jadący prawym pasem do wyjazdu na
    > najbliższej drodze dochodzącej do skrzyżowania, w tym samym
    > miejscu zaczyna się na środku (od lewej strony jezdni
    > idącej dookoła) nowy pas, stopniowo co kolejny wjazd
    > przesuwający się w prawo - i w zależności od ilości pasów w końu
    > "wylatujący" jak wyżej
    > C. w sumie zwykłe skrzyżowanie kilku (co najmniej dwu) dróg
    > dwujezdniowych, w których pasy na wprost biegną PROSTO
    > (a juści) a paski dla pojazdów skręcających tu i ówdzie

    Wtedy moim zdaniem jest to "zwykłe" skrzyżowanie z wysepką.
    I wtedy zakaz skrętu w lewo ma sens. Pamiętam, że któreś z Rond
    w Warszawie tak naprawdę było zwykłym skrzyżowaniem. Nie pamiętam
    tylko które.

    > wersja ""B to było np.
    > słynne rondo w Katowicach (dawno nie byłem, nie wiem jak teraz
    > poplanowali :)) sądzę że część nieporozumień bierze się stąd
    > właśnie że *róznie* poprowadzone pasy nazywa się "rondami".
    > Plus oczywiście galimatias w przepisach, w których nie
    > odróżnia się "kierunku" w rozumieniu fizycznym od "kierunku"
    > w rozumieniu jazdy po pasie.

    Plus nieczęsto spotykany brak znaku "ustąp pierwszeństwa", który
    przyjezdnych potrafi zmylić... Jest takie jedno u mnie w Kielcach.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 17:45:54 user up 11168 days, 5:40, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    The Internet is a gateway to get on the net. -- Bob Dole