  • Data: 2004-08-15 14:01:06
    Temat: Re: Rewizja policji o nielegalne oprogramowanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    ..::SebOLO::.. wrote:

    > To jest tylko i wylacznie twoje zdanie, poniewaz maja prawo skonfiskowac
    > caly sprzet(włacznie z monitorem)...

    Skonfiskować nie mają żadnego prawa. Przepadek mienia zasądzić może
    dopiero sąd.

    A policja może prowadzić tylko czynności niezbędne do zabezpieczenia
    dowodów - i tak np. zabranie całego komputera, podczas gdy w zupełności
    wystarczyłoby zabranie do ekspertyzy samego dysku, byłoby IMHO zwykłą
    złośliwością i/lub świadectwem niekompetencji policji.

    Pytanie na marginesie: załóżmy, że ktoś złośliwie na mnie doniósł. Ja u
    siebie na dysku niczego nielegalnego nie mam. Włazi policja i chce mi
    zabrać sprzęt do ekspertyzy. Już nie ważne, czy cały komputer, czy sam dysk.

    Ja akurat jestem w trakcie jakiejś terminowej roboty a ww. 'nalot' i
    zabranie sprzętu do ekpertyzy mi uniemożliwia jej wykonanie. Kto mi
    zwróci za straty? Niekompetentny funkcjonariusz, który nie potrafi na
    miejscu ocenić, co jest na dysku?