  • Data: 2022-09-02 20:48:37
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Sep 2022 18:46:19 +0200, KIKI wrote:

    > Dzisiaj podawali, że w Rosji 87% jest za wojną z Ukrainą i posłuchajcie
    > co mówią mieszkańcy zaczepiani na ulicy czy ruscy na wakacjach w
    > Europie.

    tylko trudno powiedziec czy sie nie boją, i czy pismaki uczciwie
    wszytkich pokazują.

    > To jest dokładnie to co hailujący Niemcy przed wojną.

    Tylko wiesz - historia Europy czy nawet swiata jest historią wojen.
    Wojna to byl stan normalny, wiec sie nie ma co Niemcom dziwic,
    ze byli za wojną.

    Ale nikt im nie powiedział, ze to bedzie masowe mordowanie Zydow,
    i Polakow. Zreszta na początku takie masowe nie bylo.

    > 100 miliardów euro mają wydać na armię. Nie wiem czy to dobrze dla

    USA wydaje 700 mld dolarow ... co roku.

    > Europy. Moim zdaniem źle, bo jak poczują siłę to zrobią kolejną burdę.
    > Jedyna szansa w tym, że F35 można będzie im wyłączyć zdalnie.

    A kupia F35, czy postawią na cos wlasnego/europejskiego ?

    > Moim zdaniem to by było kosztem wszystkich krajów w Europie. Niemcy
    > sobie obmyśliły plan, że za bardzo niską cenę gazu, prawdopodobnie dużo
    > niższą niż my czy inni, będą mieli gazowy hub i władzę nad resztą
    > krajów. Doskonale wiedzieli czym to śmierdzi, bo to jest oczywiste, że
    > Rosja by szantażowała naziemnymi dostawami.

    No to Niemce mialyby wladze, czy bylyby szantazowane?

    Na pewno mialyby zysk.
    Europa zachodnia mialaby tani gaz.
    A wschodnia ... no coz ...

    > Tak było z ropą do rafinerii
    > w Możejkach jakby ktoś nie pamiętał. Rurociąg się zepsuł i nie ma go do
    > dziś.

    No coz - Rosja nie ma obowiazku dostarczac ropy kazdemu chetnemu.
    A naprawa ... moze byc nieoplacalna chocby z tytulu ilosci.

    Dopisz jednak do listy rozebranie torow juz przez Litwe ... a potem
    jakos dało sie to wszystko naprawic.

    > Własny interes Niemiec ponad wszystko to jedno ale i chęć dokopania
    > reszcie to drugie.

    Zaraz tam dokopania. Dobry interes.
    Dokopią moze troche Norwegii i GB, bo wczesniej to oni dostarczali
    wiekszosc gazu.
    No i mogli troche nam dokopac, ale to raczej pod warunkiem, ze by
    zawyzyli nam ceny, bo inaczej to co Rosja ma za interes, aby Niemcy
    zarobili, a nie Rosja.

    > Dziwi mnie tylko czemu sami tak wpadli w bagno i oddali przemysł
    > Gazpromowi? Ja myślę, że to zwykła korupcja i zdrada kraju. Politycy
    > przebierali nogami kiedy skończy się kadencja i zostaną dyrektorami w
    > Moskwie.

    Moze i tak, ale co - wszyscy?
    Nie bylo innych, ktorzy by zauwazyli?

    A moze po prostu unijne/lokalne przepisy - dostawca ma obowiazek
    utrzymywac zapasy, to utrzymuje ... wiec rzadzi :-)

    > To są właśnie Niemcy, nieobliczalni. Teraz się boją dać parę czołgów
    > żeby im Putin czegoś nie zrobił. Przecież ich nie napadnie, bo nie graniczą.

    No wiesz, sytuacja poniekad smieszna, bo Europa zbroi Ukraine,
    sankcje nakłada, ale z Rosją handluje jak z dobrym przyjacielem :-)

    A Rosja jakos podobnie - oczy przymyka :-)

    Poza tym to nie tak prosto ze "dasz pare czolgow".
    Trzeba jeszcze szkolenia, moze tlumaczenie instrukcji,
    to wszystko trwa, a nie wiadomo ile ta wojna jeszcze potrwa.
    Nasze PT-91 to w miare dobrze znane Ukraincom T-72.

    No ale jakos udalo sie wdrozyc Himarsy, a Niemcy zwlekali z
    przekazaniem poradzieckiej broni z NRD.

    > Niemcy się musieli dogadać z Ruskimi i są teraz szantażowani przez Kreml.
    > Bardziej im zależało na współpracy z Rosją niż na EU. W EU chcieli tylko
    > mieć ostatnie zdanie.

    Z drugiej strony - EU ma niewielkie zasoby paliw, a Rosja jest
    naturalnym dostawcą, bo najblizszym.

    > I to nie byłoby tylko kosztem Ukrainy, Putin by najechał po kolei
    > wszystkich.

    Czyli kogo? Przeciez nie Niemcow :-)

    No nic, wyglada na to, ze sytuacja sie klaruje, a Rosjanie wytracaja
    swój potencjal wojskowy, co nam da ze 20 lat spokoju ...

    Tylko Putin zwiedzial Kaliningrad, to moze nie jest taki chory
    jak sie plotkuje ...

    J.