  • Data: 2022-09-05 12:59:48
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mnie by wystarczyło, bym mógł zagłosować - jak w wyborach samorządowych
    > - na określoną osobę.

    Ale teraz też głosujesz na określoną osobę na konkretnej liście. Jeśli
    lista przekroczy próg, to Twój głos na określoną osobę ma znaczenie, bo
    z listy dostają się osoby, które uzyskały najwięcej głosów.

    Problem gdy lista nie przekroczy progu, wtedy ci co głosowali na liste i
    osobę z tej listy ... można uznać, że przegrali, bo nikogo z tej listy
    nie ma w Sejmie. A mogłoby być tak, że z wszystkich przegranych list
    wchodzi tylko 10 pierwszych osób z każdej przegranej listy, z największą
    liczbą głosów.
    np. jest zarejestrowanych 78 list
    5 list wygrało, przekroczyli próg i wchodzą do sejmu osoby wg Metody
    D'Hondta
    72 listy nie przekroczyły progu, więc bierzemy 10 list, które otrzymały
    najwięcej głosów i z tych list wchodzi 10 najlepszych osób