    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Renta po mezu, czy co...
    Date: Mon, 1 Oct 2012 23:37:09 +0200

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:50694460$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...

    > W zasadzie jest, ale nie dlatego, że zarabia dużo, tylko dlatego, że prywatna
    > firma wydobywająca węgiel ma profity z tego, ze pracownicy tej firmy mają
    > przywileje opłacane przez resztę pracujących. W momencie, gdyby wszystko bylo
    > kosztem prywatnej firmy nikt nie miałby chyba nic przeciwko nawet 30 latkom na
    > emeryturze.

    A co nazywasz przywilejami? Emeryturę po 25 latach? To nie jest przywilej. To
    jest walka o życie.
    Organizm górnika po 25 latach pracy jest nie raz zniszczony w stopniu większym,
    niż kogoś innego po 40 latach pracy w innym zakładzie. Zmuszenie ludzi do pracy
    do 67 lat w kopalni to by było zbiorowe morderstwo.
    I emerytury nie są opłacane przez resztę pracujących. To jedno z największych
    kłamstw ostatnich 23 lat.
    Są szczegółowe wyliczenia. Istnieje nawet broszura informacyjna pod tytułem "10
    kłamstw o emeryturach górniczych".
    Tyle, że ona krąży w kopalniach, a nie na zewnątrz. Na zewnątrz nikt by nie
    dopuścił do jej rozprzestrzenienia. A szkoda. Mogła by otworzyć oczy milionom
    polaków. Zresztą już Premier Marcinkiewicz w swoim expose mówił,
    że kwoty, jakie rzekomo skarb państwa dopłaca do górniczych emerytur są wzięte z
    sufitu, i są całkowicie kłamliwe.
    Dziwne, że kłamstwa łatwo wpadają w ucho, a prawdy jakoś nikt nie słyszy.
    Prawda jest taka, że państwo polskie jeszcze nieźle na emeryturach górniczych
    zarabia. Potężne pieniądze.
    Ale rządy - kolejne - od lat oszukują Polaków w kwestiach górnictwa. Nie tylko w
    sprawie emerytur.
    Rzekome straty, jakie niby przynosiły kopalnie węgla to była ściema. W ogóle to,
    co zrobiono z kopalniami, to był przekręt tysiąclecia. Amber Gold to przy tym
    przedszkole. Wmówiono społeczeństwu, że kopalnie przynoszą straty, dzięki czemu
    obniżono ich wartość, przejęto za grosze, a konkurencyjne pozamykano. Dziesiątki
    tysięcy ludzi straciły pracę tylko dlatego, że niewielka grupa ludzi chciała
    zarabiać miliardy. Węgiel zamiast sprzedawać, trzymano na hałdach, żeby podbić
    jego wartość. Mówiono ludziom, że trzeba podnosić ceny, bo kopalnie są
    deficytowe, a chodziło tylko o większe zyski. Kopalnie nigdy nie były
    deficytowe. To kolejna wielka ściemia.
    W kopalniach wiedzą o tym wszyscy. A poza nimi nikt.