eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia a wykonawca naprawyRe: Rękojmia a wykonawca naprawy
  • Data: 2009-07-15 12:05:14
    Temat: Re: Rękojmia a wykonawca naprawy
    Od: " " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    jQ <j...@s...pl> napisał(a):

    > Dnia środa, 15 lipca 2009 13:25, człowiek imieniem
    > <r...@g...pl> zamieścił wiadomość
    > <h3keb5$5ns$1@inews.gazeta.pl> o treści:
    >
    > > W moje opinii jest zła izolacja.
    > Ja bym raczej stawiał na brak odpowiedniego drenażu.


    To już musiałby ustalic biegły.
    >

    > I co sąd może orzec, o czym może zadecydować?

    To zawsze jest tajmnica Sądu:) Pan moze wystąpić z powództwem o wady ukryte i
    żądać obniżenia ceny.
    Obowiązują tu jednak terminy. O wadzie trzeba zawiadomić pisemnie dev. w ciągu
    miesiąca od zauważenia daty. (rękojmia)

    Nie zgodnośc towaru zmową
    "- w sytuacji, gdy sprzedawca bezzasadnie odmawia przyjęcia lub uwzględnienia
    reklamacji lub gdy przyjmując ją nie zajmuje stanowiska w ustawowo określonym
    terminie 14 dni bądź zwleka z natychmiastowym wykonaniem usunięcia
    niezgodności towaru, konsument może żądać obniżenia ceny zakupionego towaru
    lub odstąpić od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy, jest ona uznana za
    niezawartą - oznacza to zwrot wszystkiego, co strony świadczyły w stanie
    niezmienionym tj. zwrot towaru dla sprzedawcy za zwrotem ceny nabytego towaru
    dla konsumenta. Jednakże odstąpienie od umowy jest możliwe jedynie, gdy
    niezgodność towaru z umową ma charakter istotny

    - niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy:

    > pozbawia kupioną rzecz użyteczności (np. urządzenie nie działa, zestaw jest
    niekompletny, itp.)

    > utrudnia korzystanie z rzeczy

    > zaburza zgodne z przeciętnymi doznania estetyczne kupującego

    > rzecz nie posiada cech uzgodnionych indywidualnie

    - obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy jest również możliwe, gdy
    doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową pociąga za sobą nadmierne
    koszta lub narażałoby konsumenta na znaczne niedogodności. Ponadto - gdy
    naprawa lub wymiana jest niemożliwa np. z technicznego punktu widzenia lub gdy
    naprawa lub wymiana nie usunęła niezgodności towaru z umową. Konsument nie
    musi się zgadzać na kilkakrotne naprawianie towaru wywołane przez tę samą
    niezgodność z umową "

    > W chwili obecnej budynkiem zarządza jeszcze zarządca ustanowiony przez
    > developera. Została przegłosowana już uchwała o odwołaniu tego zarządcy,
    > jak też wybrany został skład nowego zarządu spośród mieszkańców, jednakże
    > musimy czekać 6 tyg. na uprawomocnienie się uchwał (tyle czasu ma każda ze
    > stron na odwołanie się od uchwały). A zarządca nie bardzo kwapi się, by w
    > ogóle występować przeciwko developerowi. Czy naciskać na administratora, by
    > to jednak on prowadził tą sprawę, straszyć developera indywidualnie sądem,
    > czy poczekać na nowy zarząd?


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1