eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia a warunki gwarancji. › Re: Rękojmia a warunki gwarancji.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia a warunki gwarancji.
    Date: Thu, 7 Aug 2008 07:07:25 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 42
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <d...@z...router>
    References: <g7d0tm$arr$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1218064496 12091 218.186.227.152 (6 Aug 2008 23:14:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Aug 2008 23:14:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:547692
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 06.08.2008 ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał/a:
    > stwierdził ze ją ma głęboko i zwraca towar korzystajac z rękojmi.(
    > niezgodnosc towaru z umową). Dla dobra ogółu sprawę zaąłtwiłęm

    Z ty. niezgodności z umową mógł co najwyżej żądać wymiany bądź naprawy a
    Ty wcale nie musiałeś się godzić na wymianę.

    > polubownie, ale ( teraz najlepsze) "Rzecznik Praw Konsumenta" powiedział
    > ze to jak najbardziej zasadne! czyli dostajemy w gwarancji- po 2 tyś km

    Myslę prawę mówiąc, że pewnie nie do końca się zrozumieliście.

    > zmien olej, nie zmieniamy oleju, silnik sie zaciera - mozemy oddać towar
    > korzystajac z rękojmi.

    Rękojmia jest różna od niezgodności z umową i rzecznikowi konsumentów nic
    do tej pierwszej :)

    > wyjaśnienie (naiwne, ale nie potrafie go podważyc):
    > Jesli wada (slinik stanął) przytrafiłą sie w 6 miesięcy od daty zakupu,
    > to znaczy ze wada miała miejsce w chwili sprzedaży. W ewentualnym

    Inaczej - ...to przyjmuje się, że wada istniała w chwili sprzedaży
    (wydania towaru).

    > procesie sądowym do sprzedawcy(nie producenta) należy udowodnienie
    > klientowi ze sam zepsuł towar. To akurat jest prawie niemozliwe.
    > Dlaczego? gdyby klient wymienił olej, wystarczy mu paragon na
    > olej+usługa wymiany. Natomiast udowodnic komus ze NIE kupił oleju chyba
    > sie nieda...

    Bez przesady. Akurat w tym wypadku średniej jakości biegły powinien bez
    większych problemów stwierdzić, że nie wymieniano oleju zgodnie z
    zaleceniami.

    > Co wiecej, nie musiał tego robic bo niema obowiązku czytac gwarancji,
    > moze jej nie dostac, co nie zwalnia sprzedawcy od honorowania rękojmi.....

    Zgadza się.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1