eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacje przelewu krajowego › Re: Reklamacje przelewu krajowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: Kuba <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacje przelewu krajowego
    Date: Mon, 01 Oct 2007 20:40:36 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 37
    Message-ID: <fdreqd$bdq$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <fdr9cs$4hf$1@inews.gazeta.pl> <fdr9n8$j8m$1@news.onet.pl>
    <fdrbro$efu$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 248.77.classcom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1191263886 11706 195.150.77.248 (1 Oct 2007 18:38:06 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Oct 2007 18:38:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    In-Reply-To: <fdrbro$efu$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 000777-4, 2007-09-30), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:489295
    [ ukryj nagłówki ]

    Rysiek G. pisze:
    >> IMO zerowe. Od pewnego czasu jedyną informacją niezbędną dla
    >> realizacji przelewu jest poprawny numer rachunku odbiorcy. Sprawdzania
    >> zgodności nazwy odbiorcy z numerem rachunku nikt chyba już nie stosuje.
    >>
    >
    > To tak, ale gdzie można znaleźć regulacje prawne dot. ww.? Skoro
    > jest podana nazwa odbiorcy i jest wymagana do wypełnienia przelewu (bez
    > niej system nie puszcza przelewu), a nawet jeśli nie wymagana tylko
    > fakultatywna,
    > to może być podstawą do reklamacji. Jeśli na mój adres przyjdzie przesyłka
    > adresowana nie do mnie, to otwierając taki list, popełniam czyn zabroniony.
    > Jak to się ma do prawa bankowego, ew. jakie sfery prawa mogą jeszcze
    > regulować taką sprawę?
    >
    > Pozdr.
    > R.

    Specem w tej kwestii nie jestem, ale podzielę się uwagami :). Po
    pierwsze nie wydaje mi się aby właściwą kwestią było dochodzenie
    reklamacji od banku. Bank jest tylko wykonawcą Twojego polecenia
    przelewu. Pytanie brzmi czy bank ma obowiązek w Twoim interesie
    sprawdzić czy podałeś właściwe dane odbiorcy i numer jego konta? Jeżeli
    da się wyprowadzić taki obowiązek banku to reklamacja byłaby zasadna.
    Gdzie szukać? Pewnie najpierw w umowie a jeśli chodzi o przepisy to nie
    jestem w stanie pomóc. Inną kwestią jest czy Twój bank jest uprawniony
    do wglądu w dane personalne odbiorcy (który ma konto w innym banku) i
    skojarzenie jego numeru konta z personaliami. Bo przecież wcale nie musi
    być, na to też musi być jakiś przepis.

    Po drugie, raczej szukałbym adresata Twojego przelewu i żądał z powrotem
    kasy z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia. Potwierdzenie przelewu
    przecież masz.

    Mam nadzieje, że jakoś pomogłem

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1