eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja i brak karty gwarancyjnej › Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
    Date: Thu, 02 Aug 2007 23:34:01 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 26
    Message-ID: <f8tik6$3s3$1@inews.gazeta.pl>
    References: <f70pkp$39r$1@inews.gazeta.pl> <f70pqo$nuu$1@news.onet.pl>
    <f70qin$7fb$1@inews.gazeta.pl> <f726a0$f4v$1@news.onet.pl>
    <f8qeue$fto$2@inews.gazeta.pl> <e...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: gfp60.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1186090439 3971 83.12.145.60 (2 Aug 2007 21:33:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Aug 2007 21:33:59 +0000 (UTC)
    X-User: sire.plama
    X-Antivirus: avast! (VPS 000763-3, 2007-08-02), Outbound message
    In-Reply-To: <e...@z...router>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.6) Gecko/20070728
    Thunderbird/2.0.0.6 Mnenhy/0.7.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:476802
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski pisze:

    > Wezwać to zawsze masz prawo, ale domniemanie istnienia usterki w momencie
    > wydania towaru (warunek konieczny uznania reklamacji) istnieje wyłącznie
    > przez pierwsze 6 miesięcy od tegoż wydania. W terminach późniejszych
    > co bardziej roztropny sprzedawca poprosi o stosowny dowód.

    Oki, to patrzysz co poszło nie tak. Dajmy na to spalił się procesor,
    mówisz więc, że użyty procesor był wadliwy, działał nieprawidłowo w
    wyniku czego po 1,5 roku szlag go trafił. Teraz niech sprzedawca robi
    ekspertyzę spalonego krzemu by obalić Twoje roszczenie.

    W sumie mnie w tej ustawie zawsze wkur***ało to - sprzedawca może nie
    zgodzić się na proponowane rozwiązanie (w sensie naprawa czy wymiana),
    jeżeli wiąże się to z nadmiernymi kosztami. Jakaś beze dura jedna wielka
    - w 99% przypadków wymiana jest droższa od naprawy, wiec po co dawać
    kupującemu "wybór". Ale kiedyś tam w federacji konsumentów zasuferowano
    mi, że skoro upierdliwy sprzedawca powołuje się na ten punkt to można
    powołać się na ten sam punkt i twierdzić, że takie rozwiązanie naraża
    kupującego na niedogodności :D

    Mamy 2:1 dla kupującego, ciekawe co powiedziałby sąd? xD


    pozdrawiam.
    PlaMa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1