eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja dysku zewnętrznego.Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
  • Data: 2016-02-12 17:09:56
    Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 11 Feb 2016, RadoslawF wrote:

    > W dniu 2016-02-11 o 09:07, WS pisze:
    >
    > > > Swego czasu część nieuczciwych sprzedawców robiła coś takiego.
    > > > Wykręcała dysk z laptopa i wsadzała do kieszeni (którą oferowali jako
    > > > bonus), a
    > > > w miejsce fabrycznego wstawiali większy, szybszy itp.
    > >
    > > A co w tym jest nieuczciwego?
    > >
    > Okłamanie nabywcy że kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny kiedy
    > w rzeczywistości sprzedali mu laptopa z dyskiem klasycznym, kieszeń
    > i dysk SSD który sami włożyli do laptopa a dysk z laptopa włożyli
    > do obudowy zewnętrznej.

    "witek" doskonale podsumował ten pogląd ;), ale dla porządku
    poinformuję Cię, że takie coś to PRODUKCJA.
    I tego typu produkcja (o której piszesz wyżej) jest bardzo
    trudna do zablokowania, wszak nawet jeśli nabyte dobra są
    chronione np. prawem patentowym, to przecież nabyto "składniki"
    które są oryginalne i basta (chyba jedynym przypadkiem, kiedy
    prawo chroni "integralność" jest prawo autorskie, wiec nie
    dotyczy to przerabiana oryginalnych obrazów lub książek
    metodą wycinania z nich kawałków i sklejania w inne).

    > I teraz chcąc reklamować u producenta dysk z laptopa (będący aktualnie
    > w obudowie zewnętrznej) trzeba go do tego laptopa włożyć i wysłać
    > do serwisu kompletny laptop.

    Przecież PRODUCENTEM tak przerobionego zestawu jest serwis
    tego sklepu, który dokonał przeróbek.
    To, że NIEKIEDY można zrobić tak, żeby zwrócić się
    z reklamacją do producenta części lub "półwyrobu pierwotnego"
    jest raczej dobrą wolą tego producenta (np. producenta
    dysku, który nie wnika czy to jest egzemplarz z serii
    "do sprzedaży detalicznej" czy z serii "do produkcji
    komputerów" - a *mógłby*! - i przyjmuje reklamacje
    jak leci), a nie obowiązkiem wynikłym z prawa.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1