eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja dysku zewnętrznego. › Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
  • Data: 2016-02-13 16:24:24
    Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-02-13 o 08:51, G.S. pisze:

    >> Zauważ że elementy użyte przez sprzedawcę nie były wszystkie
    >> częściami do montażu. Na pewno taką częścią nie był laptop
    >
    > ...a podstawą do takiego stwierdzenia jest...?

    Stan faktyczny.

    > Zacznę od tego - z jakiego aktu prawnego wynikać ma, że
    > produkcja oznacza "montaż"? Jak kupisz samochody i będziesz
    > sprzedawał osobno koła, osobno silniki, osobno fotele itp,
    > to przecież nie sprzedajesz samochodów (które kupiłeś).

    Tylko sprzedaje jego części.
    Co nie oznacza ze jestem ich producentem.

    > Sprzedawca "zestawu" to właśnie zrobił: rozebrał "oryginalny"
    > sprzęt i poskładał w inny zestaw. Sam może skorzystać
    > z forwardowania :) prawa do reklamacji tylko wtedy, kiedy
    > przedstawi "oryginał", więc być może zabezpiecza sobie tę
    > możliwość poprzez sprzedaż "zestawu" właśnie.

    Dokładnie

    > Tak jakby sprzedał "zestaw fotela z kołem przednim" ;)
    > To oczywiscie jedna z rozważanych wersji, ale nie ma powodu
    > aby uznać że sklepowi tego zrobić nie wolno.

    Wolno.
    Ale konsekwencję tej wolności ponosi nieświadomy klient któremu
    chcą zabrać potrzebnego i sprawnego laptopa.

    >> i stąd konieczność jego wysłania do serwisu w przypadku
    >> awarii jednego z jego elementów.
    >
    > Niewątpliwie, jak w dysku łożysko zawiedzie, to stąd
    > konieczność wysłania całego dysku (a nie samego łożyska)
    > do producenta dysku.

    Przypomnę że nie kupił dysku luzem tylko kupił produkt ten
    dysk zawierający. A u kogo ma reklamować wynika z umowy
    między producentem dysku a producentem laptopa.

    >> Jak znam życie z producentem dysku już to przerobiono
    >> i odesłał do producenta laptopa.
    >
    > Na razie nic nie wiemy o tej wersji :), ale jest możliwa.
    > Ale taki przypadek jedynie dowodzi, że odesłanie do
    > producenta zestawu (czyli sklepu) jest na miejscu, zaś
    > sklep powiada że w takim razie chce "zestaw" i koło
    > się zamyka.
    >
    Zestaw w tym przypadku został skompletowany a nie wyprodukowany.
    I nie moja wina że mylisz kompletację zestawu z jego produkcją.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1