eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja bez odpowiedzi - kablówkaRe: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
    Date: Tue, 05 Jun 2012 22:44:12 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 53
    Message-ID: <jqlr2s$gi9$1@node1.news.atman.pl>
    References: <0...@b...poznan.pl> <jqiqtq$ko5$2@inews.gazeta.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <jqku6g$vcc$1@news.task.gda.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <jql0c3$dj6$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: sub249-235.elpos.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1338929053 16969 85.193.249.235 (5 Jun 2012 20:44:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jun 2012 20:44:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    In-Reply-To: <0...@b...poznan.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 120605-1, 2012-06-05), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:704696
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-05 17:59, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>
    >> To teraz pytanie - co mówi o terminie rozpatrzenia i ewentualnym uznaniu
    >> reklamacji za uznaną (jeżeli brak odpowiedzi) prawo.
    >> Nie pytam o ichni regulamin, bo on na pewno tej kwestii nie reguluje, a
    >> poza tym jest dokumentem niższej rang niż ustawa.
    >>
    >
    > już znalazłem
    > art. 8 p. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    >
    > 14 dni
    >
    > Dzieki
    >


    Poczytaj najpierw swoją umowę + regulamin, powinny zawierać następujące
    informacje:

    Art. 56 PT:
    3. Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
    wymagająca
    formy pisemnej, z zastrzeżeniem ust. 5, powinna określać w szczególności:
    13) zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego
    wykonania
    umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty;
    14) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
    15) informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów;

    Jeśli tego nie ma, to cóż ;) tylko dodam, że operator telekomunikacyjny
    powinien przyjąć reklamację również drogą e-mail - nie musi to być w
    formie pisemnej, może również być e-mailem, czy telefonicznie. Jednak
    jeśli nie ma w/w informacji w umowie/regulaminie, to trudno spodziewać
    się, żeby był skłonny przyjmować reklamację e-mailem - to jednak można
    zgłosić odpowiednim "służbom" ;) - UKE.

    Natomiast Prawo Telekomunikacyjne Art. 106.:

    "1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
    obowiązany do
    rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
    2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona
    w terminie
    30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    uwzględniona."

    Później Art. 107 tegoż PT oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z
    1 paź 2004 w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków,
    jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1