eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja bez odpowiedzi - kablówka › Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
  • Data: 2012-06-05 22:44:12
    Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
    Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-06-05 17:59, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>
    >> To teraz pytanie - co mówi o terminie rozpatrzenia i ewentualnym uznaniu
    >> reklamacji za uznaną (jeżeli brak odpowiedzi) prawo.
    >> Nie pytam o ichni regulamin, bo on na pewno tej kwestii nie reguluje, a
    >> poza tym jest dokumentem niższej rang niż ustawa.
    >>
    >
    > już znalazłem
    > art. 8 p. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    >
    > 14 dni
    >
    > Dzieki
    >


    Poczytaj najpierw swoją umowę + regulamin, powinny zawierać następujące
    informacje:

    Art. 56 PT:
    3. Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
    wymagająca
    formy pisemnej, z zastrzeżeniem ust. 5, powinna określać w szczególności:
    13) zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego
    wykonania
    umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty;
    14) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
    15) informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów;

    Jeśli tego nie ma, to cóż ;) tylko dodam, że operator telekomunikacyjny
    powinien przyjąć reklamację również drogą e-mail - nie musi to być w
    formie pisemnej, może również być e-mailem, czy telefonicznie. Jednak
    jeśli nie ma w/w informacji w umowie/regulaminie, to trudno spodziewać
    się, żeby był skłonny przyjmować reklamację e-mailem - to jednak można
    zgłosić odpowiednim "służbom" ;) - UKE.

    Natomiast Prawo Telekomunikacyjne Art. 106.:

    "1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
    obowiązany do
    rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
    2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona
    w terminie
    30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    uwzględniona."

    Później Art. 107 tegoż PT oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z
    1 paź 2004 w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków,
    jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1