  • Data: 2008-11-13 06:47:02
    Temat: Re: Reklama w kinie: "piractwo to przestępstwo"
    Od: "Gan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >No własnie (tu dochodzi ten kolejny aspekt). Skąd takie założenie?
    >Ściagasz wiersze najczęsciej od obcej Ci osoby. Brak stosunku
    >towarzyskiego.

    Ale tym raczej martwić się powinien chyba ten kto to udostepnił? Bo gdzie
    jest zakaz ściągania?

    >ale problem jest taki, że
    > termin "rozpowszechnianie" funkcjonuje na ogół, w tym prawnie, jako
    > pierwsze lub kolejne udostępnienie egzemplarzy utworu publicznie
    >
    > --
    > Marcin
    hej,
    Moim zdaniem nie należy doszukiwać się innych znaczeń terminu
    rozpowszechnianie skoro masz jasną definicję w tej samej ustawie. Utwór jest
    rozpowszechniony jeżeli został za zezwoleniem twórcy w jakikolwiek sposób
    udostepniony publicznie - wykładnia litteralna ale też logiczna wskazuje na
    takie rozumienie, że jednokrotne rozpowszechnienie wyczerpuje już to pole
    eksploatacji. I od momentu rozpowszechnienia jest inna ochrona.
    Wszystkie utwory w jakikolwiek sposób udostępnione publicznie są
    rozpowszechnione w myśl ustawy. Z tym ani doktryna ani orzecznictwo nie
    dyskutuje, więc nie wiem skąd Twoje wątpliwości.
    Pozdrawiam
    G.