  • Data: 2008-11-13 07:14:42
    Temat: Re: Reklama w kinie: "piractwo to przestępstwo"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13.11.2008 Gan <s...@o...pl> napisał/a:
    > Ale tym raczej martwić się powinien chyba ten kto to udostepnił? Bo gdzie
    > jest zakaz ściągania?

    Udostepnienie jest jedną czynnością a wykonanie kopii od tego kto
    udostępnił jest inną. MZ to dwa różne pola ekslpoatacji. Samo
    udostepnienie nie skutkuje automatycznym korzystaniem przez tego kto
    ściągnął.

    > udostepniony publicznie - wykładnia litteralna ale też logiczna wskazuje na
    > takie rozumienie, że jednokrotne rozpowszechnienie wyczerpuje już to pole
    > eksploatacji. I od momentu rozpowszechnienia jest inna ochrona.
    > Wszystkie utwory w jakikolwiek sposób udostępnione publicznie są
    > rozpowszechnione w myśl ustawy. Z tym ani doktryna ani orzecznictwo nie
    > dyskutuje, więc nie wiem skąd Twoje wątpliwości.

    Się zwyczajnie czepiam gdy widzę jakąś niekonsekwencję. Jak nie ma
    konsekwencji to do końca i logicznej wykładni tez nie ma.

    --
    Marcin