  • Data: 2009-10-23 12:45:57
    Temat: Re: Rejest dłużników
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert_J pisze:

    > Nie wiem jak w przypadku pojedynczej transakcji, najpewniej na podstawie
    > podpisanej, a nieopłaconej faktury. Ja mam z KRD umowę i zgłaszałem im
    > klientów na podstawie umowy i faktur, który dany klient nie uregulował.
    > Ale jest ważne "ALE": KRD nie wpisze dłużnika jdo rejestru jeśli
    > wnioskodawca nie poda im PESEL-a delikwenta :-). Czyli w zasadzie
    > wchodzą tylko zobowiązania wynikające z umów, bo tam z reguły wpisuje
    > się PESEL klienta... Poza tym to nie od razu jest wpis, najpierw KRD
    > wysyła wezwanie zapłaty, dopiero potem następuje wpis. Powiem szczerze
> [...]

    W ogóle ten rejestr ma bardzo niewielką wartość, obejmuje bowiem
    znaczącą mniejszość dłużników. Fakt nieobecności zatem w tym rejestrze
    nie oznacza uczciwości danej osoby.

    Samo wpisywanie - pomijając fakt że jest drogie - też niewiele daje.
    Na dłużnika ma zadziałać groźba wpisania. Jeśli groźba ta nie zadziała,
    to sam fakt wpisania często już niewiele daje, zwłaszcza jeśli mamy do
    czynienia z osobami, które faktycznie utraciły już dawno płynność finansową.

    --
    Liwiusz