  • Data: 2014-07-03 23:35:37
    Temat: Re: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Jul 2014, Stokrotka wrote:

    [...komuś, bez wrotki...]

    > Zgodnie z pszepisami mejl nie ma mocy prawnej , bez podpisu elektronicznego.

    A te "pszepisy" wymagają formy pisemnej, czy wymagają "mógł się zapoznać",
    a forma pisemna jest po prostu wygodnym "twardym" dowodem?
    Po pierwsze - "ja tylko pytam" ((C) wiadomy były minister), bo nie wiem
    a nie chce mi się szukać, więc raczej z przezorności podpuszczam do
    ustalenia, czy ta wersja nie utyka na mieliźnie braku podstawy prawnej.
    Po drugie, przypomnę, że prawo cywilne w zasadzie nie przewiduje sankcji
    za "niepotwierdzenie odbioru" - co zrobisz pracodawcy, jak powie że
    NIE PODPISZE?
    O ile pamiętam, archiwa prasowe pamiętają opisy akcji typu "wchodzi
    ekipa z notariuszem i kamerą, kładą papier na środku pokoju, na podłodze,
    rejestrując również fakt paszczowego zapodania co na tym papierze
    jest, notariusz potwierdza opis" - i takie cóś jest dowodem
    "doręczenia". Akurat nie chodziło o umowy o pracę, chodzi o zasadę.
    Który przepis (w zakresie wypowiedzenia) wymaga formy pisemnej?
    (o ile wiem, wymóg i sankcja za *późniejsze* niepotwierdzenie pisemne
    jest tylko w sprawie *zawarcia* umowy o pracę, ale może się mylę)

    > Tszeba było złożyć 29

    Ale wątek nie jest o tym, że wziąwszy przedmiot doskonale kulisty...
    Gość zrobił jak zrobił.

    pzdr, Gotfryd