eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-14 16:48:49
    Temat: Re: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 14 Feb 2012, witrak() wrote:

    > Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote on 2012-02-13_22:48
    [...]
    >> Bajki. Akurat te zasady są jednolite, bez chargebacków nie dałoby się
    >> w ogóle rozpatrywać większości reklamacji fraudów. Żaden bank by nie
    >> wydał karty w takich warunkach.
    >> To że banki inaczej rozpatrywały reklamacje to sprawa niezwiązana.
    >
    > Właśnie potwierdziłeś to co napisał GS :-)
    > Nieporozumienie polega IMO na tym, że piszesz o mechanizmie cb,
    > który oczywiście zawsze istniał. GS najwyraźniej pisze o trybie
    > załatwiania reklamacji, polegającej na nieograniczonym prawie
    > klienta do wymuszenia operacji CB na swoje życzenie (i ryzyko).
    > Mechanizm istniał zawsze i wszędzie od początku świata, ale do nas
    > nie zawitał od razu.

    Tak właśnie, nie wiem dlaczego tak jednoznacznie kojarzy mi
    się z nazwą "chargeback", może coś pokręciłem, ale zdecydowanie
    do momentu wydania ustawy z 2002 takiej metody ochrony
    klienta nie było.

    > Dobrze pamiętam sytuację z początku lat
    > dziewięćdziesiątych, gdy klient w przypadku oczywistej,
    > udowodnionej kradzieży przez około pół roku nie był w stanie
    > zmusić banku do zwrotu kilku tysięcy złotych

    ...o toto.

    Thx!

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1