eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-14 09:31:59
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote on 2012-02-13_22:32
    > Jeśli chodzi o chargebacki, to tak naprawde uznanie reklamacji klienta
    > wcale nie wymaga dokonania chargebacku. Tam, gdzie klienci mają
    > stosunkowo (podobno) najmniej problemów z reklamacjami ("zero
    > liability", oczywiście w określonych przypadkach), widać to chyba
    > najlepiej.

    W nawiązaniu do odpowiedzi w innej części wątku: Tak jak tam
    napisałem nieporozumienie polega na różnym rozumieniu terminu
    chargeback - GS nie używa go w tym sensie co Ty, tylko w tym
    bardziej powszechnym, ale niedokładnym: *reklamacji* polegającej
    na zwrocie obciążenia na konto/"kartę" klienta, dokonanego -
    zdaniem klienta - bezpodstawnie.

    Wiele banków robi to tak jak piszesz powyżej, tj. w ramach
    procedury reklamacyjnej bez chargebacku, zwracając (szybko)
    obciążenie w ciężar własnych środków, a potem rozpatruje zasadność
    reklamacji i ewentualnie robi cb.

    witrak()