eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-17 18:51:48
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Opłacanie konkretnego programu jest operacją oddzielną od czegoś, co
    > nazwałbym "umową ramową" z danym klientem.
    > W ramach tej umowy klient może sobie zamawiać i odwoływać zamówienia
    > subskrypcji różnych programów.
    > I to w tej umowie (ramowej) zapisane są dane karty, nie w umowie
    > o zakup konkretnego programu.

    To, szczerze mówiąc, chyba rozwiązuje problem. Niech ta druga osoba
    odwoła zamówienie wszystkich subskrypcji i niech ich nie zamawia
    ponownie do momentu, gdy wyrobi sobie (najlepiej na własne nazwisko albo
    prepaid) swoją kartę i wpisze jej dane do "systemu".

    > Dysponent konta może więc wziąć i zamówić *inny* program, sprzedawca
    > sobie ściągnie z karty której dane ma.

    Owszem, ale problem w takim razie nie leży na linii posiadacz karty -
    sprzedawca, bo sprzedawca obciąża kartę w dobrej wierze i zgodnie
    z umową. Problem jest na linii posiadacz karty - subskrybent, bo
    ten ostatni po "otrzymaniu" odwołania upoważnienia w dalszym ciągu
    zamawia usługi (pasywnie) płacąc za nie już bez upoważnienia.

    > Widocznie nie ma takiego pola, "autor nie przewidział" :)
    > (podobnie nie przewidział wymazania danych karty)

    Teraz nie wydaje mi się to potrzebne w tej sytuacji, choć oczywiście
    nie zaszkodziłoby.

    > Jednocześnie posiadacz karty nie chce/nie może skasować całego
    > konta "sklepowego" razem z umową (bo to nie jego konto).

    To jest akurat IMHO w porządku, nie jest stroną.

    Jest za to stroną względem subskrybenta, możliwe działania to np.
    delikatna prośba, op* na czym świat stoi, zgłoszenie
    w prokuraturze/policji, zastrzeżenie karty, reklamacja płatności
    dokonanych po "cofnięciu" upoważnienia itd.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1