eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzłowiek vs. system? › Re: Re: Człowiek vs. system?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Marek Krużel <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re: Człowiek vs. system?
    Date: Wed, 03 Nov 2004 22:20:17 +0100
    Organization: http://good.solutions.net.pl/ ;)
    Lines: 83
    Message-ID: <p...@g...pl>
    References: <p...@g...pl> <cm5j14$1qr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <p...@g...pl>
    <cm8okk$g7q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 202-159.is.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1099516817 17617 217.144.202.159 (3 Nov 2004 21:20:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Nov 2004 21:20:17 +0000 (UTC)
    GG: 4515163
    X-User: m1k
    Corporation: Daughters & Sons ;)
    User-Agent: Pan/0.14.2.91 (As She Crawled Across the Table)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:293147 pl.soc.prawo:253088
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 02 Nov 2004 20:53:22 +0100 Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    w:<cm8okk$g7q$1@atlantis.news.tpi.pl> ma tyle do powiedzenia:

    >> w przypadku niewielkich korzyści może się nie opłacać
    >
    > No, ale nie wiem czy Sąd Pracy przypadkiem nie wymaga tego kroku - mi na
    > logikę wychodzi, że powinien wymagać.

    zanim ukarze pracownika?
    prawnicy nie zainteresowali się wątkiem

    > Zgodne - inna sprawa, jak wskazałem wyżej to to, czy pracownik nie może
    > np. podnieśc przed SP, że pracodawca nie wykorzystał wpierw swojego
    > uprawnienia do dochodzenia nienależnie wypłaconej kwoty.

    fakt

    >> gorzej jeśli czując się pokrzywdzony pracownik spróbuje wyrównać
    >> rachunki z 'bezpodstawnie wzbogaconym' (o ile nadal pracuje)
    >> przy pomocy jakichś kombinacji księgowych.
    >
    > No właśnie za bardzo nie wiem, czy w tym przypadku może - mz. na logikę
    > pracownik, który się pomylił się nie może samodzielnie dochodzić
    > należności - świadczenie wypłaca pracodawca, a pracownik odpowiada za
    > szkodę przed pracodawcą z przepisów KP, a nie KC, czyli jego
    > odpowiedzialność jest w ramach umowy o pracę, a nie umów
    > cywilnoprawnych.

    pewnie że nie może, ale w praktyce to się może wydawać rozsądnie
    ryzykowne

    >> czyli nie spróbuje także interweniować u producenta??
    >
    > Przeważnie wdrożenie programu to okreslony okres czasu i gro podpisów na
    > różnych umowach - przyznanie, że program jest do d..., to przyznanie się
    > podpisujących do niekompetencji - a i problem straconego czasu,
    > pieniędzy i ewentualnych reperkusji/zmrożenia klimatu. ;)
    >
    > [...] tzw. gwarancja mówi tylko, że producent dołożył wszelkiej
    > staranności, nie mówi, że program nie ma błędów. :))

    właściwie to trudno cokolwiek zagwarantować. ale to paranoja,
    skoro pracownik może zostać automatycznie pociągnięty do
    odpowiedzialności, a przecież on też niczego gwarantować
    nie może ;)

    >> cóż ze znajomości przepisów, jeśli program trudno wykrywalną
    >> pluskwę, w rodzaju innej reakcji w zależności od kolejności wyboru
    >> opcji

    myślałem o wykrywalności dla użytkownika

    > Ja bym dodał jeszcze paradoksalną sytuację, kiedy pod hasłem
    > lepszego oprogramowania, którym jedna osoba może obsłużyć X
    > pracowników, redukuje się obsługę, a jednocześnie wymaga się
    > znajomości przepisów płacowych, co zdecydowanie sugeruje, że
    > pracownik częśc operacji musi nadzorować, co przy zwiększonej
    > liczbie obsługiwanych osób jest niemożliwe.
    >
    > Ale wracając do tematu - program miał możliwość podglądu
    > wartości? - miał - no to dziękujemy.

    tak, to tak jak z tym pilotem śmigłowca - miał możliwość
    podjąć właściwą decyzję? ;) myślę, że nie da się udowodnić
    że system ma sens - dyktuje ten, kto ma większy interes,
    reszta to pozory ;)

    > Zresztą z mojego doświadczenia wynika, że gro błędów wynika z
    > błędów ludzkich wynikających m.in. z niedostaków oprogramowania -
    > pracownicy próbują obejść ograniczenia programu "kombinując".

    słyszałem. btw przypadek który przywołałem dotyczy chyba jakiejś
    niewielkiej firmy, czy instytucji, która prawdopodobnie używa
    programów z półki

    >> nie było problemu - przyszła kontrola i problem powstał ;) niestety
    >> często problem dla pracownika
    >
    > Mi to mówisz? [...]

    nie, ja mogę tylko teoretyzować ;)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1