    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f7e1a08$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7e1dea$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7e233c$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7e396f$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7ecb71$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7f75e1$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f804b5f$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f806dd6$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f808b9d$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f80b7f5$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5f80cca8$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Sat, 10 Oct 2020 02:16:21 +0200

    > Ja się nie naigrywam. Staram się rozdzielić wiarę w to zjawisko od
    > wiedzy i uzmysłowić mu,

    ->>>
    > że wbrew pozorom nie ma na to dowodów.
    ->>>

    > To nie znaczy, ze pedofilii nie ma,

    ->>>
    > albo, ze tych dowodów nie ma.
    ->>>

    Ręce opadają.
    To ja już nie wiem... są te dowody, czy ich nie ma?

    > Przyznam, że dokąd mnie Piotrek nie przymusił do
    > przeanalizowania sprawy, to też mi się wydawało, że ta pedofilia wśród
    > księży będzie na poziomie wyższym, niż wśród całej populacji
    > społeczeństwa. A tu wychodzi na to, że wcale nie. Może się okazać, ze
    > nawet jest mniejsza.

    Tłumaczyłem ci już, że źle policzyłeś.

    Czytaj ze zrozumieniem:
    https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/polski-
    kosciol-ma-dane-na-temat-ksiezy-pedofilow/qm561y6

    Kluczem nie jest ilość klinicznych z punktu widzenia medycznego
    pedofilów (choć i ta ilość prawdopodobnie jest wyższa niż w całym
    społeczeństwie - pedofile to nie idioci i też wiedzą, że pod osłoną
    kościoła mają większe szanse), tylko ilość czynów pedofilskich z ochroną
    ze strony kościoła przypadających na jednego klechę-pedofila.

    Jest zasadnicza różnica (statystyczna, skoro tak się przy tym upierasz)
    między pedofilem jakimśtam, który skrzywdził jedno dziecko, a
    pedofilem-klechą, który przez lata swojej "kariery" skrzywdził od kilku
    do kilkudziesięciu, a niektórzy kilkaset dzieci, ciesząc się ochroną
    swojej instytucji.

    Więc nie ma (statystycznej równości) 1 do 1 między nimi, a resztą
    społeczeństwa. To chamska manipulacja.

    > Mamy jakieś opracowania aktywistów na podstawie materiałów prasowych.

    Aktywistów... ja pierdolę. Na podstawie materiałów prasowych... ja
    pierdolę, co za bezmyślny pokemon...
    Raporty, które publikuje prasa, to materiały prasowe aktywistów...

    Zwróć uwagę na słowo "niektóre"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadu%C5%BCycia_seksual
    ne_w_Ko%C5%9Bciele_katolickim#Niekt%C3%B3re_przypadk
    i_nadu%C5%BCy%C4%87_seksualnych

    Zaczytuję ze dwa zdania, bo tego jest za dużo żeby przeklejać całość:

    "Powołana przez Kościół katolicki w Belgii specjalna Komisja badająca
    przypadki seksualnych przestępstw przedstawicieli Kościoła katolickiego
    wobec nieletnich podjęła się m.in. problemu zbadania sytuacji w szkołach
    zbiorczych. Przewodniczący Komisji, znany psychiatra dziecięcy, Peter
    Adriaenssens przygotował Raport, w którym wykazywał systematyczny
    charakter tych przestępstw. W Raporcie zaznaczał, że przestępstwa wobec
    chłopców ustępowały na ogół po osiągnięciu 15. roku życia ofiary
    molestowania, podczas gdy przestępstwa wobec dziewczynek często trwały
    aż do pełnoletności ofiary[99]. 76% ofiar molestowania stanowili
    chłopcy. 43% przypadków molestowania miała miejsce w szkole, a 28% w
    parafii"

    "24 czerwca 2010 belgijska policja i przedstawiciele wymiaru
    sprawiedliwości przeprowadzili przeszukanie w siedzibie arcybiskupstwa
    Mechelen-Bruksela i w prywatnym mieszkaniu jednego z kardynałów.
    Poszukiwano dokumentów, które mogłyby potwierdzać doniesienie o
    pedofilii, popełnianej przez duchownych katolickich wobec osób
    niepełnoletnich. Zabezpieczono materiały dowodowe."

    "Holandia (...) W rzymskokatolickich instytucjach (domy dziecka,
    internaty, seminaria) dzieci były molestowane dwukrotnie częściej niż w
    innych, w których dochodziło do tego rodzaju przestępstw
    (...)
    W marcu 2010 roku konferencja biskupów oraz Konferencja Holenderskich
    Zakonów (KNR) oficjalnie zwróciły się do Wima Deetmana, byłego ministra
    edukacji, byłego przewodniczącego parlamentu i byłego burmistrza Hagi -
    protestanta i polityka chadeckiego. Deetman zaproponował powołanie
    5-osobowej (znani naukowcy) komisji. Ponadto domagał się natychmiastowej
    pomocy dla ofiar oraz prawa do zadawania ważnych pytań: Jaki był rozmiar
    zjawiska? W jakich okolicznościach doszło do molestowania? Czy problem
    był strukturalny? Czy istniała ,,kultura milczenia"? Jaki był wpływ
    celibatu? W maju 2010 roku biskupi zaakceptowali jego najważniejszy
    warunek: nieskrępowany dostęp do archiwów wszystkich diecezji oraz do
    archiwum Hulp en Recht (organizacja, która od 1995 roku zbierała skargi
    wiernych). Wnioski samej komisji Deetmana przerosły najgorsze
    oczekiwania: skrzywdzonych było tysiące obywateli, a kilka kongregacji
    odmówiło komisji Deetmana otwarcia archiwów. Według Deetmana biskupi i
    prowincjałowie wiedzieli ,,co było grane". Stwierdzenie, że nie zdawano
    sobie sprawy z zaistniałego ryzyka, że w ogóle nie wiedziano i że na
    poziomie instytucjonalnym nie było żadnych informacji było nie do obrony."

    Aktywiści... kulsonjegomać.

    > No to tak naprawdę niewiele wiemy.

    Moje nieustające pytanie: skąd się takie bezmózgi jak ty biorą?
    (pytanie retorycznie, nie odpowiadaj)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr