  • Data: 2020-10-06 17:21:35
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zapewne wśród księży jest proporcjonalnie większy udział pedofili niż w
    > reszcie społeczeństwa, na co wpływa celibat i specyfika pracy ale nie
    > chodzi o to tylko o to że ich broni własne środowisko. Nie słyszałem aby
    > cech piekarzy organizował przerzuty piekarzy do innej piekarni :)

    Ale czy pomówienie piekarza o pedofilię rzuca cień na innych piekarzy?
    Gwarantuję Ci, że gdyby rzucało, to cech by się tym zainteresował. A
    tak, to jest to sprawa tego piekarza.

    > Druga sprawa - rzecz dotyczy zawodu który za cel stawia sobie pouczanie
    > innych o zasadach etyki. Więc jej łamanie przez nich jest szczególnie
    > rażące.

    Tylko dlatego, że Ty utożsamiasz księdza z nauczaniem kościoła. A to nie
    jest do końca to samo. To, że Policja powołana jest do ścigania
    przestępstw nie oznacza, że policjant nie może popełnić przestępstwa.
    Oczywiście nie powinien, ale bywa.

    Nauczanie Kościoła Katolickiego jako instytucji niekoniecznie ma
    bezpośrednie przełożenie na poszczególnych duchownych. Mało razy na
    kazaniu księżą wygłaszali treści nie mające nic wspólnego z nauką kościoła?

    > A trzecia - mówisz o przejrzystości Kościoła? Chyba żartujesz.

    Każdy ma swoje tajemnice. :-)

    --
    Robert Tomasik