    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: REWIZJA -w nawiązaniu do poprzedniego posta
    Date: Sun, 3 Dec 2006 01:27:25 +0100

    Użytkownik "brudas" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:umoch.1892$QC.1114@trnddc02...

    > Wiec jeszcze raz, przybraz mozna w wypadkach kiedy nie da sie pzeprowadzic
    > czynnosc inaczej. Nie powiesz ze debile milicyjni nie potrafili do tego pory
    > zatrudnic fachowca na etacie?

    Przybranie fachowca, jego zatrudnienie czy też brak wiedzy policjantów nie ma tu
    absolutnei nic do rzeczy. Po raz ostatni Ci piszę, że pokrzywdzony ma prawo
    zażyczyć sobie dopuesczzenie go do udziału w każdej czynności, w tym w
    przeszukaniu. To są dwa zupełnie odrębne zagadnienia, które sie w tym wątku
    splotły, ale nie mają nic ze sobą wspólnego. Równie dobrze policjanci mogą
    przyjść z biegłym sądowym, a przedstawiciel pokrzywdzonego może być kompletnym
    laikiem, ale życzyć sobie być przy przeszukaniu. I trzeba go dopuścić do
    udziału. Mam nadzieję, ze wyjaśniłem to jasno. Bo jaśniej nie potrafię.

    > A jezeli nawet na to zezwolimy, to nie moze byc nim pracownik konkurencji.
    > Przedstawiciel Microsyfu najpierw musi wytoczyc sprawe cywilna i uzyskac
    > status pokrzywdzonegom.

    Dobry człowieku. nie wiem skąd przychodzisz, ale bredzisz potwornie. Nie ma
    czegoś takiego, jak uzyskiwanie statusu pokrzywdzonego. A przeszukanie jest
    elementem procesu karnego, a nei cywilnego w którym pokrzywdzony zasadniczo nic
    nie "wytacza". Pomijająć sparwy z powództwa cywilnego, które nie mają tu nic do
    rzeczy.

    > Przeciez glupku przeszukanie ma na celu dopiero stwierdzenie czy zaszlo
    > przestepstwo. Jak wiec mozesz pisac o poszkodowanym, skoro nie wiadomo PRZED
    > czy jest to poszkodowany. Stawiasz furmanke przed koniem.

    Przeszukanie ma na celu zabezpeiczenie dowodów przestępstwa, a nie stwierdzenie,
    czy do neigo doszło. Tyś nawet tej furmanki na oczy nei widział, co ja ją zekomo
    przed koniem chcę stawiać.

    > Jeden ladny proces gdzie Gates by sie zgial w polowie wytarczy. Ale w kraju
    > gdzie dostep do zawodu adwokata jest ograniczony, zaden debil nie wpadnie na
    > taki pomysl.

    Nie wiem czy wiesz, że w Polsce nie ma firmy MS. Trudno jej zatem było by
    wytoczyć jakikowliek proces, o ewentualnej ich przegranej już nie wspominając.
    Dziwię sie, że taka krynica mądrości wszelakiej tego nie wie.

    > ... w przypaku UZASADNIONYCH podejrzen PRZED, a nie w ramach ekspedycji
    > wedkarskiej do domu Kowalskiego.

    Dokąłdnie tak. Zakałdam, że pewni Ci o coś chodziło, jak to pisałeś.

    > Nie ma znaczenia co. Ma znaczenie, ze jest to konurencja. Wyklucza to
    > "przybranie" w calosci.

    W czym konkurencja? I czemu ma wykluczać przybranie? Znasz jakiś przepis prawa
    mówiący o tym?