  • Data: 2002-09-23 12:26:09
    Temat: Re: Pytanie nie takie głupie - bo uzasadnione
    Od: kam <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sandra napisa_(a):
    > eh ...przepisy art.98 wyraźnie określaja tą sytuację...hmmm....
    (...)
    > Przepis ten mówiący o ustanowieniu kuratora dla małol.celu dbać
    > o interesy dziecka...

    No proszę, a kto to napisał:
    ">
    > Ty nie, ale dziecko poprzez ustanowionego kuratora albo drugiego rodzica

    Kuratora??? Bądź tak uprzejmy i podaj mi podst.prawną ?" ?

    dyktuje go wyłącznie troska o dobro dziecka. Nie można
    > wyłączyć sprzeczności interesów w obawie co do braku bezstronności rodzica
    > ,który miałby działać jako przedst. ustawowy małoletniego, działający
    > równocześnie we własnym interesie..
    > w obawie własnie co do bezstronności pojawia sie w takich sprawach jak
    > zarząd majątkiem małol. np i wtedy w interesie małoletniego zgodnie z
    > powyższym art. ustanawia sie kuratora celem reprezentowania interesów
    > dziecka...
    >
    > uffffffff
    > koniec:P

    Wytoczenie powództwa o alimenty raczej trudno uznać za działanie na
    szkodę dziecka - a wystąpienie o nie czy też zawarcie umowy jest chyba
    bezpłatnym przysporzeniem na rzecz dziecka. Problemem byłoby już np.
    zrzeczenie się roszczenia ale sąd ma przecież możliwości nieuznania
    takiego oświadczenia.
    Spotkałem się też z poglądem o dopuszczalności takiego powództwa... i
    dlatego dobrze by było uzyskać w dyskusji jakieś rzeczowe argumenty.
    Natomiast Twoje do tej pory opierały się na stwierdzeniach, że nie może
    i już, a jeśli ktoś tego nie rozumie to znaczy, że jest za głupi i nie
    ma mu czego tłumaczyć. Miło, że po kilku dniach zdecydowałaś się
    zacytowac, wskazany zresztą, fragment kro .

    pozdrawiam
    KG