  • Data: 2007-02-17 08:25:17
    Temat: Re: Pytanie dot art 335 kk
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kiwaczek napisał(a):

    > Pozwol wiec ze spytam jeszzce - jak w takim razie jawi sie celowosc
    > "splacania" Banku, przy zalozeniu, ze przystal bym na wariant wyroku w
    > zawieszeniu

    Tak że jak szkodę wyrządziłeś to trzeba ja naprawić, a odsetki biegną od
    dnia przestępstwa. Więc chyba lepiej spłacić wcześniej niż później.

    > Dlaczego pytam? Otoz, jelsi mial bym bowiem otrzymac umowione 1500 pln
    > grzywny plus omawiany wyrok w zawieszeniu, to czy splacanie jeszce dodatkowo
    > banku (ktory i tak otrzymuje rekompensate z tyt ubezpieczenia) jawi sie
    > jako celowe? (pominmy tu aspekt moralny calej sprawy)

    To ty a nie ubezpieczyciel banku powinieneś naprawić szkodę. Jeśli
    zapłaci ubezpieczenie to i tak będzie mogło dochodzić zwrotu tego od ciebie.

    > reasumujac: czy zgoda na "zawiasy" plus grzywne (ustalone w ramach 335
    > kk) oznaaczac bedzie, iz nie bede musial dodatkowo splacac krzwydy
    > bankowi czy tez sad moze dodatkowo splate taka zasadzic?

    Nie. Grzywna to kara dla ciebie, a nie zysk banku.
    Jeśli nawet nie będzie tego w wyroku karnym to i tak bank (lub
    ubezpieczyciel) z łatwością wygra proces cywilny z tobą i będziesz
    płacił odsetki od dnia wyrządzenia szkody plus koszty procesu.

    > Nie wiem na ile wysoka jest szansa na uzyskanie warunkowego umorzenia,
    > a istnienie takiej szansy sankcjonuje niejako celowosc calego "dogadywania sie" z
    > bankiem! ergo: nie wiem czy w ogole gra warta jest swieczki i
    > zwyczajnie nie strace dodatkowo duzych pniedzy (ktorych i tak
    > specjalnie nie mam)

    Naprawienie szkody i kara za przestępstwo cie nie minie.
    Było myśleć o tym że cie nie stać wcześniej, pewnie wiesz kiedy.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com