    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punktowy system oceniania
    Date: Mon, 27 Aug 2007 10:00:36 +0200

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 08:54
    (autor "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <46d27520$1@news.home.net.pl>):

    > Huhu, z jednej strony ta Twoja szkola taka liberalna, a z drugiej wymagaja
    > nie wiadomo czego :)

    No wymagań. A taka forma jak ją zacytowałem jest prezentowana przez
    podręczniki i poradniki metodyczne do tychże...

    > Przelozenie tych wszystkich zdolnosci na punkty to mordęga,
    > a skoro i to
    > moze byc za malo, to nie wiem jak Ci pomoc.

    No za mało było w innej szkole. Tam jeszcze kategorie ABCD kazali
    przydzielać do każdej umiejętości. Teraz gdzieś zgubiłem legendę, ale to
    jakoś tak było, że A to się naumiał, B to zrozumiał, C to umie zastosować w
    typowej sytuacji, D to umie zastosować w awarii.

    > Abys mial faktycznie jakies
    > wymagania na poszczegolne oceny, chcialem zaproponowac sformulowanie na
    > zasadach ogolnych, nie wnikajac w konkretne zdolnosci, tak jak np tuaj
    > http://eduapple.pl/lokamien/pedeefy/wso.pdf str. 7. Ale teraz wide ze Ci
    > to pewnie niewiele da, skoro musisz miec tak dokladny system.

    Nie wiem czy muszę... Po prostu nie wiem jak jest określane 4.1.1. W
    podręcznikach się preferuje tak jak u mnie w zeszłym roku. Tak składamy
    (nie wiem jak składają ,,punktowcy'' nie spytałem, a teraz do piątku nie
    mam z nimi kontaktu) od 2 lat. Wcześniej nie składaliśmy tego do Dyrekcji,
    ale była w szkole Afera. Jedna ucznia oskarżyła nauczycielkę o
    niesprawiedliwe ocenianie itepe. No i przyjechała Wizytacja i wtedy właśnie
    się zrobiła panika, że mają być Wymagania Na Poszczególne oceny, dzięki
    którym Wizytacja może zweryfikować czy obie Ucznie były oceniane tak samo,
    a do tego zgodnie z Wymogami przedstawionymi na pierwszych zajęciach. No i
    teraz składamy.... Dochodzi do tego, że nauczyciele drukują po
    kilkadziesiąt stron, bo np. taka rozpiska do j.p. dostępna na płytce w
    postaci PDF zajmuje sporo. Więc się drukuje, wkłada do teczki i nikt do
    tego nie zagląda potem, ale jest dupochron.

    Nie wiem, może panikuję, ale co mam zrobić, jak Dyrektor będzie chciał
    takiej rozpiski? Bo to co masz na str. 7 to jest frazes i uczeń dalej na
    tej podstawie nie wie czego się powinien nauczyć jak chce np. trzi.

    > My z angielskiego mielismy wlasnie takie ogolne wymagania - przeciez nie
    > ma co wymyslac które czasy, slownictwo czy coklwiek innego jest prostrze
    > czy latwiejsze...

    No właśnie u nas germaniści w zeszłym roku ostro nad tym pracowali, bo chyba
    nie znaleźli gotowca do ich podręcznika.

    > Przekop gugla, zadzwon do kumpli, moze cos mają, to ściągniesz :)

    No akurat punktowców nie znam żadnych w trybie koleżeńskim. Tych z mojej
    szkoły spotkam dopiero na końferencji.

    > I jeszcze takie cos mi przyszlo do glowy - mozesz załączyć zdolnosci z
    > rozkladu materialu (ewentualnie z Twoimi dodatkami czy zmianami);
    > powinienes jakis miec do programu/podrecznika, ktory realizujesz.

    No to ta tabela co dawałem odsyłacz właśnie jest z podręcznika PWN... Co
    prawda nie używam PWN, ale ją przerobiłem pod układ właśnie mojego

    > rozkladzie materialu masz caly zakres materialu rozpisany po kolei.

    No rozkład materiału generuję sobie sam na bazie programu właśnie i porad
    autorów. Akurat ten punktowy jest do informatyki i tam jeszcze rozkładu nie
    wygenerowałem, ale w tym linku co podawałem do TI na górze mam właśnie
    rozkład:

    http://tristan.b7.pl/index.php/Rozkłady/TI_-_LO#Plan
    _pracy_z_przydzia.C5.82em_liczby_godzin

    i częścią tego są właśnie te wymagania nieszczęśne.

    > Ano IMO strasznie mietkie :)
    > Ale cos sobie przypomnialem - gdy mnie podobna skala zdziwila u kumpla
    > uczacego w liceum powiedzial ze muszą stosować 'maturalną'... ktora
    > wlasnie jest pododbna do Twojej, Ty nie musisz?

    A nie wiem, ja się nieco gubię w tych wszystkich przepisach, nie jestem
    typem prawnika.

    > Ach jak sie ciesze, ze wreszcie w tym roku rzucilem te robote - 5 lat w
    > tym piekielku, z balaganem i zagmatwaniem, to juz zdecydowanie za duzo :)

    Językowcom łatwij... Ja niestety jestem Skazany

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl