    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikacja na stronie www i problemy z ksiedzem
    Date: Thu, 2 Jun 2005 21:09:59 +0200

    W wiadomości news:d7kd8b$hv0$1@nemesis.news.tpi.pl Szymon "Orson" Małek
    <o...@N...pl> pisze:

    > 1. Czy szkola moze sie wtracac w sprawy co znajduje sie na naszej stronie
    > internetowej ? (Za serwer i domene sami zaplacilismy i nie maja nic
    > wspolnego ze szkola)
    Nie, nie może. Ale kwestia medium (tu: strony www) jest moim zdaniem bez
    znaczenia. Chodzi o sam fakt publicznej wypowiedzi. Mogłaby to być gazeta,
    klip wideo, cokolwiek, do czego dostęp jest publiczny. Może więc mieć
    pretensje co do samej treści. Zapisy na ten temat są w KC.

    > 2. Czy z prawnego punktu widzenia mozna uznac ten tekst za obrazenie
    > konkretnej osoby ? (nie pada przeciez nazwisko)
    Można próbować, to jest ocenne. Ścisła definicja obrazy raczej nie istnieje.
    Ale obraza nie musi wiązać się z konkretnym nazwiskiem (osobą). Można
    "obrazić" grupę ludzi, urząd, uczucia religijne i parę innych rzeczy.

    > 3. Czy rada pedagogiczna szkoly moze dac nam nagane z tego powodu ?
    Rada może powziąć uchwałę. Można się od niej odwołać.

    > 4. Czy slusznie zostalismy ukarani w sensie tylko Ja (Webmaster) poniewaz
    > moglem usunac to i kolega jako autor newsu. Skoro nie tylko my
    > zajmowalismy sie ta strona ?
    Tworząc i prowadząc publikator należy zdawać sobie sprawę z ryzyka z tym
    związanego. Poza tym zasadniczą sprawą jest poziom (kultura) wypowiedzi,
    polemiki itp. Tę naruszyliście bez dwóch zdań.
    Uważam, że kara dla webmajstra jest absolutnie niesłuszna (niech ktoś
    zaskarży np. onet za treści z jego forum), bardziej usprawiedliwiona dla
    autora postu (jak mu udowodnią autorstwo).
    Moim zdaniem rada pedagogiczna i dyrektor nie umieją znależć się w sytuacji
    i wybierają prymitywną postawę sankcji z pozycji siły i przy okazji
    ośmieszają się.

    Jotte