  • Data: 2015-01-26 21:33:10
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 25 Jan 2015, the_foe wrote:

    > Maluch w 1973 roku kosztował ok. 690$ (urzedowo) albo 1100$(rynkowo),
    > w tym czasie przecietny, nowy samochód "dla ludu" w USA kosztował 3500$

    W kwestii formalnej - należałoby porównywać ichni odpowiednik pf126
    (i nie pisać mi tu, że nie mieli, to dowodzi wyłącznie zacofania USA!)

    Nie należy również zapominać, że onże maluch był sprzedawalny po 3 latach
    za cenę nominalną (nowego samochodu), albo (jak kto woli) "papierem
    wartościowym" *NIE BYŁA CENA W ZŁOTYCH*, lecz kwit uprawniający do
    odbioru rzeczonego dobra.

    Do porównania należałoby więc wziąć cenę tego kwitka!
    (wartość nominalna w złotych: zero)

    Należałoby wieć znać odpowiedź na pytanie: "za ile ówczesnych złotówek
    można było dostać taki kwit - bądź pojazd nówkę sztukę nie śmiganą
    - od sekretarza partii albo górnika który załapał się na kwit".
    Inni "czekanie 15 lat na kwit" mogli w ogóle nie być chętni do
    rozmowy o odsprzedaży.

    Bo to jest (była) "cena rynkowa".

    pzdr, Gotfryd