  • Data: 2015-01-26 21:23:32
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 Jan 2015, RadoslawF wrote:

> [...]
    [...]
    > Z tym niewolnictwem to spora przesada.
    > Nikt nie zmuszał Kowalskiego aby koniecznie pracował w konkretnym
    > zakładzie.

    No to się mylisz.
    Jakby to ująć - "w pierwszej części komunizmu", czyli dawno temu,
    gdzieś do wczesnego Gomułki, jak najbardziej istniały nakazy
    pracy. Taki papier, że od <data> pracujesz tam a tam.
    Znam osobę która się na taki nakaz załapała (i nie, nie była
    bezrobotna).
    Tu ktoś wpisał podstawę prawną:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Nakaz_pracy

    Później już o nich nie słyszano, ale wtedy "kraj zaczął się
    rozwijać za pożyczone" (nadal PLANOWO inwestując, akurat na
    papier toaletowy i sznurek do snopowiązałek "planu" nie
    było :>, a na temat koniecznosci rozstrzeliwania przekraczająych
    plan, aby nie brakło surowców INNYM, już pisałem złośliwości).

    > Co do wynalazczości to było też nie najgorzej, brakowało środków
    > na wdrożenie ale to już wina komuchów którzy zarządzali tym
    > bałaganem a nie samego ustroju czy brakiem pomysłów.

    A kto tych zarządzających wygenerował, jak nie "system"?
    (ta... dzisiejszych czasów to też dotyczy, niezaprzeczalnie)

    pzdr, Gotfryd