    From: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przewoz malutkich dzieci...
    Date: Wed, 7 Dec 2005 07:42:16 +0100
    <dn4jql$alm$1@nemesis.news.tpi.pl> <dn4lot$9fd$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dn4mol$dr6$1@atlantis.news.tpi.pl> <dn4p81$r64$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dn4pqr$2u8$1@nemesis.news.tpi.pl> <dn4qe2$533$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dn4qpp$5df$1@atlantis.news.tpi.pl> <dn4sdc$bm3$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dn4t5l$g1k$1@atlantis.news.tpi.pl> <dn4tto$b6t$1@news.onet.pl>
    <dn4ui9$mj3$1@atlantis.news.tpi.pl> <dn4vce$g9u$1@news.onet.pl>
    <dn50em$paf$1@nemesis.news.tpi.pl> <dn50mq$66t$1@inews.gazeta.pl>
    <dn576p$7sl$1@opal.futuro.pl> <dn58oe$dq8$1@news.onet.pl>
    <dn5sdg$g4g$1@opal.futuro.pl>

    Użytkownik "Adam Paluch" <a...@-...org.pl> napisał w wiadomości
    news:dn5sdg$g4g$1@opal.futuro.pl...

    > nie no, faktycznie, dachowanie to tak samo skrajnie nierealna sytuacja
    > drogowa

    Ile samochodów dachuje w normalnych warunkach miejskich przy zachowanej
    własciwej prędkosci? Oczywiscie, ze jak dziecko ma ojca debila, ktory mając
    niemowle na pokładzie pędzi 120 przy ograniczeniu do 60 to nawet pieć
    fotelików nie pomoże. Ja jednak zakladam, ze mówimy o ludziach
    odpowiedzialnych. Fotelik nie jest gwarantem nieśmiertelnosci dziecka -
    pozwala jednak minimalizowac skutki ewentualnego wypadku. Poza tym nie wiem
    czy miales przyjemność montować fotelik w samochodzie, ale te przeznaczone
    dla małych dzieci, nie są po prostu przeciągnięte pasem tak jak osoba
    dorosła. Pasem sa umocowane na sztywno do siedzenia samochodu, a dziecko
    jest zapięte w pasy fotelika. A jak taki fotelik i jego pasazer zachowuje
    się w roznych wypadkach to mozesz sobie pewnie sprawdzic na crash testach

    No i oczywiście fotelik fotelikowi nie równy. Mozna kupic badziewie za 100zl
    w szitmarkecie, zeby uniknąc li i jedynie mandatu, a mozna i trzeba kupic
    porządny fotelik za minimum 3x tyle, zeby realnie zabezpieczyc dziecko.
    Tylko, ze na tym moim zdaniem oszczędzać nie warto, tym bardziej, ze to
    zakup na dłuzszy okres czasu. No i oczywiscie nie kupować uzywanych bo nie
    wiadomo czy nie są powypadkowe. O ile się nie mylę, w Niemczech po wypadku
    policja przecina pasy fotelika aby nie nadal sie do uzycia. Ja tak samo
    zrobilam z moim.

    HaNkA