  • Data: 2002-04-29 10:56:57
    Temat: Re: Przewoz komputera (Wlochy)
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > generalnie pytanie jest takie: czy przy przewozeniu _wlasnego_ sprzetu
    > przez granice trzeba placic jakies clo? ludzie laptopy woza przeciez
    > nagminnie, tutaj sytuacja jest w sumie podobna, wiec byc moze nawet sie
    > tego nie zglasza?

    Otoz , zglasza sie. W marcu jechalem do Niemiec z laptopem , aparatem
    cyfrowym i innymi "drobiazgami". Jechalem samochodem i na przejsciu w
    Zgorzelcu niezmiernie mila aczkolwiek zaspana celniczka "w drodze wyjatku"
    wypelnila wszystko za mnie (troszke ja oszukalem mowiac ze pierwszy raz
    przekraczam granice - mialem nowiutki paszport ). Papierki te juz wyrzucilem
    , ale pamietam , ze byly spisane numery , szacunkowa wartosc i cel wyjazdu.
    Nazwy druku nie pamietam . Na koniec dodam , ze jak pytalem w Urzedzie
    Celnym (telefonicznie) to udzielono mi nieprawdziwej informacji , ze nalezy
    wszystko samodzielnie spisac , podajac numery i zaadresowac to na posterunek
    celny przez ktory przekraczamy granice. Jest to bzdura - czego dowiedzialem
    sie na granicy.
    Na koniec - przy powrocie po ok. 1 m-cu niczego mi nie sprawdzano , papiery
    okazaly sie w moim przypadku makulatura.

    pozdrawiam

    Rysiek