  • Data: 2007-01-27 18:40:33
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:epg4fu$ikc$1@news.onet.pl...
    > Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Cieszę się, że się zgadzamy :-) Powróciłbym jednak do głównego pytania
    > wątku:
    > List polecony został wrzucony do skrzynki, zgodnie z życzeniem adresata.
    > Zgodnie z prawem pocztowym, list taki jest uznany za doręczony, pomimo
    > braku podpisu odbiorcy. Dowodem prawidłowego dostarczenia jest zatem coś
    > innego, niż podpis. IMHO adresat, żądając takiego sposobu doręczania (dla
    > włansej wygody) powinien akceptować ryzyko tego, że w przypadku sporu, nie
    > będzie bezspornego dowodu niedostarczenia listu.
> [...]

    No więc tak, wątpię aby możliwość wrzucania listów poleconych do skrytek
    była obwarowana aktami prawnymi.
    Powiem więcej polecony jest przesyłką rejestrowaną i tylko tyle. Skutkuje to
    jedynie tym, że można prześldzić jego drogę od nadawcy do odbiorcy i
    dowiedzieć się co się z nim stało.

    W opisywanym przypadku, pomimo, że mam skrytkę pocztową sam nigdy bym na
    taką usługę nie przystał, gdyż jak pisałem wiem jaki jest "burdel" na mojej
    poczcie i co najmniej kilkakrotnie w ciągu roku wyciągam z mojej skrytki
    korespondencję skierowaną do innych skrytek. Więc mam prawo domniemać, że i
    część mojej korespodnecji trafia do innych skrytek. Ja cierpliwie takie
    listy odnoszę do okienka i zapewne większość pozostałych osób tak robi, ale
    najlepiej to o poczcie nie świadczy.
    Druga sprawa, że z pod tej usługi "wrzucania do skrytki jak leci"
    wyłączone są listy z sądów, urzędów i właśnie przesyłki ZPO.
    Więc nie jest wcale powiedziane, że sąd uzna dowód w postaci odpowiedzi na
    reklamację twierdzącą, że poczta dostarczyła taki i taki list do takiej i
    takiej skrytki. Tym bardziej, jeśli adresat znajdzie kilku innych posiadaczy
    skrytek, którzy także znaleźli w swoich skrytkach cudzą korespondencję.
    Uważam, że to, że właściciel skrytki zapoznał się z jakim regulaminem i
    wyraził na coś zgodę, wcale nie pozbawia go prawa do skorzystania z
    korzystnych dla niego zapisów KC, gdyż KC stoi wyżej niż jakiekolwiek umowy,
    czy regulaminy. Co najwyżej skazuje się na trud dowiedzenia przed sądem, że
    nie jest wielbłądem, co w przypadku podpisania zgody na taką usługę może być
    dość trudne.