  • Data: 2007-01-27 18:10:17
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:epfscl$ovn$1@news.onet.pl...

    > Oczywiście, że takiego wymogu nie ma bo nie ma wymogu w ogóle
    > wysyłania jakichkolwiek poleconych. Równie dobrze możesz pójść osobiście
    > i uzyskać poświadczenie na kopii, czy też wysłać pracownika, posłańca.
    > Ja tylko twierdze, że potwierdzenie nadania poleconego wcale nie
    > gwarantuje, że adresat pismo otrzymał i się z nim zapoznał. A więc jest
    > możliwy do obalenia w sądzie fakt, że pozwany korespondencję otrzymał i
> [...]

    Cieszę się, że się zgadzamy :-) Powróciłbym jednak do głównego
    pytania wątku:
    List polecony został wrzucony do skrzynki, zgodnie z życzeniem adresata.
    Zgodnie z prawem pocztowym, list taki jest uznany za doręczony, pomimo
    braku podpisu odbiorcy. Dowodem prawidłowego dostarczenia jest zatem coś
    innego, niż podpis. IMHO adresat, żądając takiego sposobu doręczania
    (dla włansej wygody) powinien akceptować ryzyko tego, że w przypadku
    sporu, nie będzie bezspornego dowodu niedostarczenia listu.
    I takie jest moje zdanie, przynajmniej do czasu gdy sądy będą orzekać
    odmiennie. A jeszcze chyba tak nie było?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz