    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Date: Wed, 17 Apr 2019 06:20:31 +0200
    <5cae5a9e$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae5b0d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae604e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae6829$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae6cb8$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8mf14$pab$4@node2.news.atman.pl> <Z5RrE.3465$Ov5.798@fx04.ams1>
    <q8p5it$9uj$2@node2.news.atman.pl> <hhZrE.16207$5w5.2603@fx08.ams1>
    <q8qcni$p8u$3@node1.news.atman.pl> <j1btE.19494$%G7.517@fx09.ams1>
    <q93lvs$sat$2@node2.news.atman.pl> <nlutE.112023$Kf5.56560@fx14.ams1>

    > Mówisz o objawach a ja o powodach wystepowania tych objawowów. Jasne, że
    > wyzynanie do nogi wystepowało ale czy występowało dla samego wyrzynania
    > (zabicia) czy tez były inne po temu powody?

    W ten sposób zawsze znajdziemy powód nad powodem.

    > No tak. I co teraz? :)

    No nic. Poza tym, że takie stawianie sprawy jest bez sensu. Należałoby
    przeredagować kodeksy, bo tam jest mnóstwo "kto (..) w celu (...)". Na
    przykład w kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. A przecież jest
    oczywistym, że nie robi tego dla osiągnięcia korzyści jako takiej, a na
    przykład przyświeca mu szczytny cel zapewnienia jak najlepszej sytuacji
    materialniej dziecku, co zapewni lepszy start i w zasadzie jest
    chwalebne i społecznie porządane. No i skoro nie w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej, to nie można go ukarać - przepis wyraźnie mówi o
    korzyści:P Także bądźmy poważni - jak do kogoś strzelasz, sto z natuty
    po to, żeby zrobić kuku.

    > To wezmy skonstruujmy przykład inaczej. Masz 2ch misiów z rakietnicą. Do
    > jej obsługi wystarczy jeden. Mając mozliwość preferujesz trafić
    > dowolnego misia czy rakietnicę?

    Zwykle nawalasz z kałasza czy innego m16 w kierunku wroga, w nadziei że
    któregoś trafisz. Prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby ktoś celował w
    rakietnicę (cokolwiek to jest - bo mi kojarzy się z takim pistoletem na
    flary - obstawiam, że chodziło co o RPG lub TOW).

    > Sa jak najbardziej mało reprezentatywni. Już sam rozmiar pozwala w to
    > watpić.

    To tak jakby powiedzieć, że I i II wojna światowa są mało reprezentatywne.

    > Zresztą, czy oni wyżynali wszystkich w pień? Wyzynali tam, gdzie
    > miało to dla nich sens.

    Rozmawiamy o tym, czy zabija się na wojnie dla zabijania - odpowiedź
    brzmi tak - masz przykład choćby w Katyniu.

    > Ponownie tak, ale co Ty chciałbyś właściwie wykazać, że jest inaczej?
    > Ludzi, którzy zabijają dla samego zabijania nazywamy psychopatami.

    Albo żołnierzami;)

    > Pozostała rzesza zabójców ma pragmatyczne powody, które zapewne, w wielu
    > przypadkach da się sprowadzić do czegoś w poblizu ww. genów.

    Raczej w temacie oftopa do wypełniania rozkazów.

    > Mowa o zawodowcach. Z nich, okupant nie będzie miał na ogół żadnego
    > pozytku, za wyjatkiem obraczonej duzym ryzykiem niewolniczej pracy.

    Przecież właśnie po wojskoeych rozmawiamy - to oni głównie do siebie
    strzelają na wojnie.

    Shrek