    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ca719e5$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ca71e52$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 5 Apr 2019 21:58:51 +0200

    W dniu 05.04.2019 o 11:59, Budzik pisze:

    > Na serio omineło cie to wszystko?
    > Polepszanie bezpieczenstwa samochodów, akcje policji ukierunkowane na
    > bezpieczna jazde, takie akcje jak 0 ofiar, polepszanie infrastruktury
    > drogowej,namawianie do komunikacji zbiorowej...Serio? Nic z tego nie
    > zauwazyłes?

    Wg udostępnionych danych w 2018 roku w wyniku wypadków drogowych 2.862
    osoby poniosły śmierć. W porównaniu z rokiem 2016, kiedy zginęło 3 026
    osób, nastąpił spadek o 164 osoby (-5,4%), natomiast w porównaniu z
    rokiem 2017, w którym śmierć poniosło 2 831 osób nastąpił wzrost
    o 31 osób (+1,1%). Dane znajdziesz tu: https://tiny.pl/tq4l2 . Nie chce
    mi się sprawdzać wstecz bardziej, ale szału tu nie widzę, jeśli chodzi o
    spadek w wyniku tych akcji.

    > Gdyby nie hipokryzja albo po prostu biznes producentów tłumaczacych ze
    > kazdy musi miec ze 200 koni pod maska to pewnie byłoby jeszcze lepiej...
    > No ale do broni to tez lobbuja na pierwszym miejscu producenci...

    Ze wszystkim tak jest. A poroducenci samochodów nie lobbują?

    Z tych blisko pół miliona sztuk broni w rękach prywatnych wiele, to
    boczniak w kalibrze 5,6 mm, który jest niewiele bardziej niebezpieczny
    od pneumatycznej broni. Przy 30 milionach pojazdów 3 tysiące ofiar
    śmiertelnych - czyli 0,01%. Przy około 425.000 sztuk broni w prywatnych
    rękach, mamy rocznie 25 zabójstw (https://tiny.pl/g5cr7), czyli 6 x
    10^-5 na jedną sztukę. Jakby do tego dorzucić broń wojskową, policyjną i
    innych służb (bo czemu nie) to wyjdzie pewnie ze dwa razy mniej.

    Ale na zakup pojazdu pozwolenie nie jest potrzebne, a jak będziesz
    nielegalnie jechał, to grozi Ci mandat 500 zł. Za nielegalne posiadanie
    broni palnej można spokojnie chwycić kilka lat.