    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przepisy dot. reklam na budynkach
    Date: Sat, 15 Jan 2011 12:11:26 +0100

    > 2) (to najgłupsze) ZDiUM zażądał (poza zgodami plastyka miejskiego,
    > konserwatora, wspólnoty mieszkaniowej jako właściciela budynku) jeszcze
    > (uwaga) projektu budowlanego. I o to właśnie mi chodzi - czy zna ktoś
    > podstawę prawną ich życzeń? Pomijam absurdalność tego, co chcą (co - mam
    > zrobić projekt wiercenia 4 dziur w elewacji i wsadzenia tam kołków
    > rozporowych)? W poniedziałek będę z nimi walczył i wtedy spytam o
    > podstawę prawną, ale może ktoś już mi zaproponuje argumentów do dyskusji.

    Abstrahując od przepisów.
    Zabezpieczają się, żeby nikomu na głowę (chodnik) to nie spadło. Ktoś
    musi zrobić projekt, żeby wiedzieć np. jakiej długości kołkami i jakiej
    średnicy to zamocować, żeby np. wiatr boczny nie urwał. Albo czy
    konstrukcja szyldu wytrzyma.
    Według mnie całkiem logiczne. Facet z wiertarką, który to będzie wieszał
    raczej nie będzie umiał obliczyć sił i wytrzymałości. Zrobi to "na oko".
    Będziesz potem z chęcią odpowiadał za spowodowanie wypadku? Przechodzień
    będzie szczęśliwy jak resztę życia spędzi jako kaleka? Po co to
    wszystko? Nie lepiej wydać parę złotych, żeby szyld po prostu na pewno
    nie spadł?

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski